ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

بازتاب نامه به رهبر

در مراسم سالگرد آقای خمینی 
 
 
 
 

 

سلام- تشنجی که تیم ماموریت یافته، در جریان سخنرانی حسن روحانی در سالروز در گذشت آیت الله خمینی بوجود آورد و اشاراتی که در سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت همین سالروز وجود داشت زنجیره ای به هم پیوسته از وقایعی است که پشت صحنه می گذرد. تیم تشنج آفرین در سخنرانی روحانی همان هدفی را دنبال کرد که شخص رهبر بی آنکه از هاشمی و خاتمی نام ببرد در سخنرانی خود دنبال کرد.

ماجرا، ظاهرا باز می گردد به نامه ای که اخیرا با امضای هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی برای برون رفت کشور از بحران برای رهبر نوشته شده است.

گفته می شود در بخش هائی از این نامه تاکید شده که هر سه نفر ما و تمامی اصلاح طلبانی که با ما در ارتباط هستند تعهد خود به ولایت و رهبری شما را اعلام می کنیم و از جمله، محمد خاتمی، بر خلاف آن خبرهای نادرستی که در اختیار شما می گذارند مبنی بر این که قصد رهبری دارد، حاضر است تا پایان عمر به خانه رفته و به امور تحقیقاتی بپردازد.

تمامی افرادی که شما نسبت به فعالیت های سیاسی آنها حساس هستید نیز حاضرند دست از فعالیت کشیده و بازنشستگی خود را اعلام کنند.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده: شما بعنوان فرمانده کل قوا سپاه پاسداران را تحت فرمان بخش سیاسی کشور قرار دهید تا شاید از این طریق سپاه بتواند به آن وظیفه ای که مطابق قانون اساسی دارد بپردازد، یعنی دفاع از مرزهای کشور. ما، صلاح کشور و نظام را در آن میدانیم که دو واحد نظامی کشور، یعنی سپاه و ارتش، همانگونه که در گذشته هم بارها طرح شده بود، به یک واحد تبدیل شده و در هم ادغام شوند.

در مورد مذاکرات اتمی نیز این ادعای سپاه که بازدید آژانس انرژی اتمی از پادگان ها و مراکز نظامی استقلال کشور را زیر سئوال می برد واقعیت ندارد. این بهانه ایست که علاوه بر به شکست کشاندن مذاکرات اتمی، با هدف حفظ قدر قدرتی سپاه طی چند سال اخیر، مطرح شده است. شما می دانید که ادعاهائی که در باره توان نظامی و جنگی سپاه مطرح می شود نه تنها واقعیت نیست، بلکه خطرناک نیز هست. کشور باید از بحران اقتصادی کنونی بیرون بیاید و شرط این امر نیز به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی است.

در بخش دیگری از این نامه، به مسئله احمدی نژاد پرداخته شده و آمده است:

پیشنهاد ما اینست که شما با محاکمه احمدی نژاد وهمکارانش موافقت کنید. این محاکمه بر خلاف آنچه مشاوران شما می گویند به نفع مصالح کشور است و ما رسما اعلام می کنیم که هیچ مشکلی از این نظر برای کشور و خدای ناکرده موقعیت شما پیش نمی آید.

پیک نت 16 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: