ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27  خرداد  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

طی چند ماه آینده

مخالفان دولت در مجلس

آخرین زورهای خود را خواهند زد! 
 
 
 
 

 

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته خود گفت:

امروز بالغ بر سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان به حساب ۷۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۳۰ نفر یارانه نقدی واریز خواهد شد که از امشب ساعت ۲۴ می توانند آن را دریافت کنند.

همچنین یارانه غیرنقدی به صورت سبد غذایی در ماه رمضان از شنبه آماده دریافت است.

سخنگوی دولت در باره تحریم ها گفت: بلوکه شدن اموال و منابع‌مان که نمی گذارند از آن استفاده کنیم و ممانعت از سرمایه گذاری در کشور، فشار این تحریم ها را بر مردم کشور بیشتر کرده است. سرمایه گذاران خارجی که نه اجازه دارند و نه رغبت و سرمایه گذاران داخلی هم با احتیاط وارد می شوند، لذا این تحریم ها از این جهت به مردم ما ظلم است.

ما اگر این واقعیت ها را بگوییم در واقع داریم اعمال ظالمانه آنان را افشا می کنیم و رئیس جمهور نیز بر این نکته اشاره دارد که فشارهای ناشی از تحریم ها یک واقعیت است که بر اقتصاد کشور و مردم فشار وارد می آورد. مثلا ما برای خرید کالاها قدرت انتخاب بین فروشندگان کالاها را نداریم و کالاها گران‌تر به دست مردم می‌رسد؛ لذا رئیس جمهور یک تبیین واقع بینانه از تحریم ها دارند.

صادرات نفتی ما در  سال ۹۰ و ۹۱، ۱۲۰ میلیارد دلار بود و در سال ۹۲  به ۵۲ میلیارد دلار کاهش یافت و امروز به زیر ۲۴ میلیارد دلار رسیده است. دولت در همین شرایط  توانست با مدیریت صحیح کشور را اداره کند. اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، دولت برای آن شرایط و تحریمی که صادرات نفت را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز تقلیل دهد نیز برنامه دارد، اما اگر کشور را با ۳۰۰ هزار بشکه اداره کنیم، متفاوت است از زمانی که با هزار بشکه اداره کنیم. یک میلیون هم متفاوت است با ۲ میلیون و ۳ میلیون بشکه. طبیعی است کشور با سختی هایی مواجه می شود اما ما برای عبور از آن سختی ها هم برنامه داریم.

سخنگوی دولت درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها استیضاح آقای فانی مطرح نیست و طرح های استیضاح دیگری در ماههای پایانی کار مجلس در دست دارند و طرح های استیضاح رو به افزایش است.

بیش از ۲ هزار سئوال از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است. شما رسانه ها اطلاع رسانی کنید و مردم هم داوری که آیا در شرایط تحریم و با این همه سختی هایی که وجود دارد، این استیضاح ها و سئوالها به نفع گفتمان همدلی و همزبانی است؟

پیک نت 27 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: