ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 فروردین  ماه  1394

  pyknet@inmano.com

 
 
 

نشست خبری روحانی در گیلان

راه آهن رشت- قزوین

تا سال آینده بهره برداری میشود 
 
 
 
 

 

سفر روحانی و بخشی از هیات دولت وی به گیلان پایان یافت. پایان بخش این سفر حضور روحانی در یک نشست خبری با شرکت خبرنگاران رسانه های منطقه بود. دراین نشست روحانی گفت:

امیدواریم راه آهن رشت – قزوین تا سال آینده به بهره برداری برسد و سپس این خط از رشت به بندر انزلی و آستارا متصل شود. تکمیل آزاده راه قزوین – رشت نیز با اختصاص اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه فومنات در باره برنامه دولت در صورت شکست مذاکرات هسته ای گفت: در حال حاضر نمی خواهیم راجع به اینکه توافق نشود بحث کنیم کاری که انجام شده خیلی مهم است. طرفین درباره چارچوب لازم یا پارامترهای مورد نظر تفاهم کرده اند اما تا دستیابی به توافق نهایی مسیر و راه دشواری پیش رو داریم .

حتی اگر به توافق نرسیم سازمان تحریم به نحو گذشته نمی تواند ادامه یابد و طرف مقابل هم به این نتیجه رسیده است. توافق نکردن به نفع کسی نیست.

امروز فضا و شرایط کشورمان برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بسیار آماده است و در جلسه اقتصادی استان ۶۴ نفر از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از خارج کشور حضور داشتند. فضای امروز کشور نسبت به گذشته کاملاً متفاوت است.

امروز رابطه کشورمان با کشورهای جهان نسبت به دو سال پیش بسیار تغییرکرده است، باید از فضای موجود برای اشتغال و پیشرفت استفاده کرد.

ساحل باید در اختیار مردم قرار داشته باشد و کسی نباید اجازه داشته باشد ن تا ساحل را تصرف کند. ساحل متعلق به مردم است و همه باید از آن استفاده کنند.

درباره بهره‌برداری از منابع نفت و گاز دریای خزر نیز روحانی گفت:

در حال حاضر اولویت ما بهره‌برداری از منابع مشترک نفت و گاز است و در این راستا دولت تصمیم گرفته تا پایان دولت یازدهم همه فازهای پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد.

درباره منطقه آزاد انزلی نیز دولت دو پروژه بندر و اسکله کاسپین و اتصال راه‌آهن به این منطقه را در نظر گرفته که تکمیل این پروژه‌ها می‌تواند موجب ایجاد تحول در این منطقه شود.

پیک نت  29 فروردین

 
 

اشتراک گذاری: