ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد خاتمی:

در گذشته نمانیم

همه به آینده بهتر بیاندیشیم!

 
 
 
 

 

حمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با وی که در دفتر خاتمی انجام شد گفت:

سپاس از حضور مردم با همه گرایش ها در سالگرد انقلاب امیدوارم این حضور گامی باشد به سوی همبستگی و نزدیکی دلها به همدیگر و تبدیل نفرت ها و کینه توزی ها به تحمل و با هم بودن و رسیدن به این اصل مهم که اگر با هم باشیم می توانیم مسائل را حل کنیم.

با هم بودن به این معنی نیست که یکی همه باورها و اصول و ارزش هایش را به نفع دیگری کنار بگذارد و از هویت خود تهی شود. این با هم بودن می تواند و باید با حفظ باورها باشد و تکیه بر مشترکات شود، این به نفع کشور و منافع و اصول و ارزشهای اصلی انقلاب است و فضا را برای حضور امن همه در صحنه فراهم می آورد.  کشور ما در معرض تهاجم و تعرض قدرت های بزرگ بوده و هست و امروز و همیشه این خطر وجود دارد و هر کسی که –نه تنها به انقلاب اسلامی بلکه- به ایران علاقه دارد باید اهمیت این موضوع را درک کند و هر فرد ایرانی به ویژه ایرانی دلبسته به انقلاب باید این را اعلام کند که ما ملت ایران در برابر هر کسی که بخواهد به حقوق این ملت و کشور تجاوز کند، در کنار هم خواهیم بود و البته باید در برابر دشمن با تعقل و تدبیر رفتار کرد. انتظار در جمهوری اسلامی این بوده و هست که همه جریانات ولو آنان که نظر و آیین متفاوتی دارند بتوانند تشکل داشته باشند، به این معنی که هر کس که خود را ملتزم به عمل در چارچوب قانون اساسی بداند شهروندی است که می تواند فعالیت کند. این ملت در حرکت تاریخی خود با آگاهی نسبت به استبداد، وابستگی و عقب ماندگی و نفی آن ها خواستار امور متناظر آن ها یعنی آزادی و استقلال و پیشرفت و نفی استیلای بیگانه و روی پای خود ایستادن و پیشرفت شده است و این همه را سازگار با هویت تاریخی و فرهنگی خود یعنی اسلام خواسته است. جریان اصلاح طلبی این است که بر خواستهای تاریخی مردم صحه می گذارد و در همان حال احترام به دین و اهتمام به ارزشهای دینی را مد نظر دارد.

به امکانات و موانع دولت دقت کنید. من منکر کمبودها و نقد برای رفع آن ها نیستم اما با درنظر گرفتن موانع دولت، نظر انتقادی ما تعدیل می شود.

با برجام کار بسیار بزرگی صورت گرفته است و فضا را برای توسعه کشور و رفع بسیاری از مشکلات فراهم آورده است و فشارهای شدید و ظالمانه را تا حدودی کاهش داده است اما مهم تر این است که یک اجماع جهانی علیه ما وجود داشت که برجام این را عوض کرد و بسیاری از دولت ها و نظام ها با ایران همراه شدند. باید از این ظرفیت هم برای رفع تهدیدها و هم جذب امکانات و پیشرفت جامعه استفاده کرد. دیگر اینکه نگذاریم افکار عمومی که الان به زیان رئیس جمهور آمریکا و تا حدودی به نفع ماست تغییر کند.  نهادهای مدنی و تشکل های سیاسی باید در جامعه آزاد باشند. محدودیت های نابجا رفع شود، فضا برای همه امن و آزاد شود.

حاصل این همه برخوردهای سیاسی و دروغ ها و تهمت هایی که یکطرفه نسبت به جریانها و افراد اعمال شده آیا به نفع نظام و ملت و جامعه بوده است؟ البته جلوی ضرر را هر وقت بگیریم دیر نیست. من نمی گویم گذشته را فراموش کنیم ولی در گذشته نمانیم و به آینده بهتر بیاندیشیم و فضا را برای حرکت به سوی آن آماده کنیم.  استراتژی ما حرکت در چارچوب قانون اساسی و دفاع از اصل نظام و تعامل با حفظ هویت و البته دفاع از کشور و نظام در برابر تهدیدها و خطرات و نیز دفاع از حقوق اساسی مردم بوده و خواهد بود.  حمایت از جناب روحانی و ان شاء الله تداوم دولت ایشان به مصلحت است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: