ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اسفند ماه  1495

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عوارض چادر و حجاب

کمبود ویتامین D را محرومیت

از آفتاب به زنان تحمیل کرده!

 
 
 
 
 

 

هرگز در گذشته مردم ایران گرفتار کمبود ویتامين D نبودند. کمبود ویتامین  ناشی از کمبود آفتاب است و در ایران، حتی در سردسیر ترین نقاط آن نیز دو فصل کامل آفتاب هست. بنابراین کمبود ویتنام D نتیجه نرسیدن آفتاب به مردم است و در ایران این کمبود گریبان زنان ایران را گرفته زیرا یا زیر چادرند و یا روسری به سر دارند و لباس آستین بلند و شلوار باعث نرسیدن آفتاب به بدن آنها می شود.

این نقل قول از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درست است که کمبود ویتامین به یک معضل در جامعه ایران تبدیل شده اما حرفی کامل نیست زیرا اصل مسئله را که به آن اشاره کردیم مطرح نمی کند.

این دفتر می گوید کمبود ویتامین D در تمامی سنین در جامعه نگران کننده است. حتی در کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه ، در زنان باردار و میانسالان.

این دفتر از مردم خواسته تا قرص ویتنام استفاده کند زیرا بخشی از افسردگی مردم ناشی از کمبود این ویتنامین است. حتی در کشورهای اروپائی سردسیر نیز مردم قرص ویتنام D مصرف می کنند.

توزیع رایگان ویتامین دی با دوز ۵۰ هزار واحد  به صورت ماهانه  یک عدد در بین دانش آموزان در ۹ ماه سال تحصیلی با همکاری وزارت آموزش و پرورش  و توزیع ماهانه یک مکمل ۵۰ هزار واحد به صورت رایگان  برای تمام گروه های سنی  در شبکه بهداشتی - درمانی کشور ضروری است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: