ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی ترامپ را بشنوید!

6 هزار میلیارد دلار را

ریختیم در چاه خاورمیانه!

 
 
 
 

روز گذشته به وقت امریکا، ترامپ رئیس جمهور این کشور در یک محفلی از هواداران خود حضور یافت و طی سخنانی بار دیگر مواضع خود را درباره اوضاع اقتصادی امریکا و راه کارهائی که در نظر دارد اعلام کرد. بخش نخست سخنرانی او علیه تلویزیون های پر قدرت امریکا مانند سی ان ان بودند که آن را تلویزیون کلینتون ها  اعلام کرد. او این رسانه ها را متهم به خبرسازی، نظرسازی های جعلی و انتشار اخباری بدون منبع معتبر و جنجال سازی در جامعه کرد.

او در بخش دیگری از سخنرانی خود بر ساختن دیوار مرزی میان مکزیک و امریکا تاکید کرد و گفت که با این اقدام جلوی جرم، جنایت و قاچاق مواد مخدر در امریکا را می خواهد بگیرد. او گفت که عناصر نامطلوب و مجرمین از امریکا اخراج خواهند شد. ترامپ گفت که طی 15 سال گذشته امریکا میلیاردها دلار در خارج از امریکا صرف امنیت کرد در حالیکه با این پول باید امنیت داخل امریکا فراهم می شد. او گفت که در خاورمیانه طی 15 سال 6 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و امروز وضع آن منطقه بدتر از 15 سال پیش است. او ضمن حمله به طرح بیمه دوران اوباما و اعلام اینکه جایگزینی برای این بیمه در نظر دارد گفت که امریکا بالای 20 هزار میلیارد دلار بدهی پیدا کرده است.

ترامپ اشاره به بحران مهاجرین و پناهجویان در سوئد و آلمان بعنوان دو نمونه کرد و گفت که اجازه نخواهد داد امریکا گرفتار همان بحران شوند. ترامپ ضمن اعلام شکست سیاست های خارجی گذشته امریکا بار دیگر خروج از پیمان تجارت آزاد را اعلام داشت و گفت که امریکا از این پس قراردادهای دو جانبه خواهد بست. او با اشاره به خط لوله نفت از کانادا به امریکا گفت که لوله ها باید در امریکا ساخته شوند. اتحادیه ها و سندیکاها باید به صحنه باز گردند. گاز، نفت و ذغال سنگ امریکا باید هزاران کارگر امریکائی را مشغول به کار کند. مالیات از طبقه متوسط کمتر گرفته خواهد شد. شرکت های بزرگ باید به امریکا بازگردند و در این زمینه نیز اشاره به چند شرکت معروف اتومبیل سازی و و از جمله "کاترپیلار" برای تولید ماشین آلات سنگین کرد. او پس از اشاره به جرم و جنایت و قتل از شیکاگو نام برد که در آن روزانه 7 نفر به ضرب گلوله کشته می شوند. ترامپ در عین حال از اسلحه سازان و اسلحه فروشان در امریکا دفاع کرد. او پاریس را نمونه ای از نا امنی در اروپا ذکر کرد و گفت که امریکا پاریس نخواهد شد. بخش مهم دیگری از سخنان ترامپ اختصاص به تقویت ارتش امریکا داشت. او گفت که بودجه بزرگی را برای نوسازی ارتش امریکا تسلیم کنگره کرده است. درعین حال از کارشکنی کنگره در شکل گیری کابینه اش انتقاد کرد.

فیلم این سخنرانی را که ما خلاصه بالا را از آن استخراج کرده ایم می توانید از روی لینک زیر گوش کنید و ببینید:

/www.facebook.com/voapersian/videos/10154107629186441/?autoplay_reason=gatekeeper&video_container_type=4&video_creator_

product_type=0&app_id=273465416184080&live_video_guests=0&__mref=message_bubble


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: