ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سرانجام از ارتباط الکترونیکی استفاده شد

سامانه جامع گمرکی

تله بزرگ کشف کالای قاچاق

 
 
 
 

در 11 ماهه سال‌ جاری 2 هزار و 60 میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک کشف شده است. مجموع کشفیات کالای قاچاق در گمرکات سراسر کشور در سال 1394 یک هزار و 319 میلیارد ریال گزارش شده است.

همچنین پرونده‌های قاچاق در گمرکات اجرایی کشور طی 11 ماهه سال‌جاری 1566 فقره بوده است.

کشفیات کالای قاچاق توسط گمرک ایران با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی سیر صعودی داشته است.

پروانه الکترونیکی، پنجره واحد مجازی و ارتباط الکترونیک، تجهیز گمرکات به امکانات کنترلی پیشرفته، کنترل الکترونیکی کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف، تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک و نیروی انتظامی، تله‌های الکترونیکی سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی  (IMEI)  در گمرك، الکترونیکی شدن نظارت‌ها در گمرک و راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ کالاهای ترانزیتی، مانیفست الکترونیکی و کنترل مکانیزه قبض انبار از مهم ترین اقدامات گمرک ایران در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا به شمار می‌رود.

هم‌اکنون روزانه به طور میانگین 10 هزار محموله در سراسر کشور از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی استعلام می‌شود.

بر این اساس پنجره واحد گمرکی وسامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام کننده قرار می‌دهد که بعضا برخی از این محموله‌ها در بررسی و کنترل تردد حامل‌ها جهت تعیین تکلیف توسط ماموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی استعلام می‌شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: