ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رسانه های فریبکار مردم را محاصره سانسوری کرده اند

نکات مهم سخنرانی

ترامپ در کنگره امریکا

 
 
 
 

 

این خلاصه و نت برداری از سخنرانی ترامپ در اجلاس سالانه کنگره امریکا به همت یکی از همکاران پیک نت در امریکا تهیه و ارسال شده است:

سخنرانی پرزیدنت امریکا در كنگره امسال، امسال با تفاوتهای فاحشی نسبت به اسلاف خود برگزار شد.او در سخنرانی خود بطور گسترده روی مشكلات داخلی امریكا متمركز شد و بطور واقع بینانه ای نه تنها از دشمن تراشی های مرسوم كاخ سفید دور گزید بلكه صراحتا گفت که برخی دشمنان سابق ایالات متحده دوستان كنونی آن هستند و افزود امریكا راغب است  دوستان تازه ای پیدا كند تا حركتهای تازه ای را بنیانگذارد. او گفت: ما صلح میخواهیم ما جنگ را دیده ایم كه چگونه شعله هایش جهان را بسمت نابودی برده است.

او مشكلات داخلی امریكا را بطور صریح برشمرد و خواستار همكاری كنگره برای حل این مشكلات شد. او گفت: باید صادقانه به شرایط نگاه كنیم. طبقه متوسط ما از هم پاشیده است، مشاغل ما به كشورهای خارجی فرستاده شده است، بچه هایمان در شیكاگو و دیترویت نادیده گرفته شده اند، در حالیكه اعتبار مالی پروژه های جهانی را تامین كردیم. صنایع ما در حال مرگ هستند، طبقات پایین شهر نادیده گرفته شده اند، 49 میلیون نفر بیكارند و كمكهای غذائی دریافت میكنند، ٤٣ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی میكنند، از هر پنج نفر یك نفر بیكار است، در بدترین دوره اقتصادی در ٦٥ سال اخیر هستیم، یك چهارم مشاغل كارخانه ای را از دست داده ایم و از زمان پیمان تجارت آزاد كه چین به آن پیوست٦٠ هزار كارخانه را از دست داده ایم. دولت قبل بیش از همه دولتها دیگر بر بدهی دولت افزود و ما با كسری بازرگانی شدیدی روبرو هستیم.

ترامپ در ادامه به مشكلات بنیادی امریكا اشاره كرد و گفت: زیرساخت های ما در حال از هم پاشیدن است که باید با راه ها، پل ها و تونل ها و خطوط راه آهن جدید جایگزین شود. من از وزارت دادگستری و امنیت داخلی و مدیر سازمان های اطلاعاتی خواسته ام برای یك استراتژی جدید در برخورد با دار و دسته های جنایتکار كه در سراسر كشور پراكنده اند هماهنگ باشند. در سیاست خارجی یك سلسله فجایع به ما به ارث رسیده است كه برای حل آنها اختلافات حزبی باید كنار گذاشته شود. نظام كهنه فعلی باعث پایین رفتن هر چه بیشتر كارگران و فشار مضاعف به مالیات دهندگان میشود. من می خواهم میلیونها شغل اعاده شود و اصلاح نظام مالیاتی با هدف امنیت كارگران اجرا شود.

ترامپ كه بخش اعظم سخنرانی خود را به مسائل خارجی اختصاص داده بود بطور كوتاه به خاورمیانه اشاره كرد و بطور غیرمستقیم از ایران نام برد. او گفت: ایالات متحده بیش از ٦ تریلیون در خاورمیانه خرج كرده است. با این پول میشد دوبار یا شاید سه بار امریکا را بازسازی كرد. ما تدابیر محكمی برای حفظ كشور از تروریسم رادیكال اسلامی وضع میكنیم. به وزارت دفاع دستور داده ام تا برای از بین بردن داعش، شبكه ای از انسان های وحشی بی قانون كه مشغول كشتار مسلمان و مسیحیان و مردان و زنان است تهیه كند. با متحدانمان در جهان اسلام كار خواهیم كرد تا این دشمن را حذف كنیم. من تحریم های تازه ای علیه نهادها و افرادی كه همراه با برنامه موشكی بالستیك ایران بوده اند وضع كرده ام و بر اتحاد ناگسستنی با اسراییل تاكید دارم. او همچنین در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به رخداد سپتامبر٢٠١١ گفت : بنا به آمار دادگستری اكثر افرادی كه در آن اتفاق مجرم بودند از خارج آمده بودند. ما در بوستون و پنتاگون مورد حمله اینها قرار گرفتیم و این همدردی نیست كه بدون سنجش و دقت اجازه ورود هر فردی را به كشور بدهیم.

او در بخش های دیگر سخنرانی خود به نكاتی اشاره كرد كه در وعده های انتخاباتی او نیز بچشم میخورد. در مورد بیمه های درمانی به  شدت برنامه اوباماكر را تقبیح كرد و آنرا ناكارامد نامید و خواستار همكاری كنگره برای جایگزین كردن آن با برنامه درمانی جدید شد. دیدگاه او از بین بردن بیمه های اجباری دولتی و اجازه دادن به رشد بیمه های خصوصی است.

بوروكراسی و قوانین پیچیده یكی دیگر از رئوس سخنرانی او بود. او برای مقابله با این معضل گفت: ما باتلاق فساد دولتی را با ممنوعیت پنجساله در اعمال نفوذ مقامات قوه مجریه خشك خواهیم كرد و با قانونی مادام العمر از اعمال نفوذ كشورهای خارجی جلوگیری خواهیم كرد. با تلاشی تاریخی در حال مقررات زدایی هستیم و مقرراتی اجرا خواهد شد كه با تصویب هر قانون جدید دو قانون قدیمی لغو شود.

در بحث مالیاتی گرچه او از شیوه كم شدن مالیات شركتها پشتیبانی کرد ولی تمرکز خاص او روی مقررات مالیاتی دیگر كشورها بود. او در همین زمینه گفت: شركتهای امریكایی در حال حاضر بالاترین مالیات را می پردازند. تیم اقتصادی ما در یك اصلاح تاریخی مالیات شركت ها را بشدت كاهش خواهد داد و در همین حال به طبقه متوسط كمك مالیاتی خواهیم كرد و یك عرصه مساوی برای شركتهای امریكایی و كارگران ایجاد خواهیم كرد تا از فرصت های برابر برخوردار شوند. اقلام صادرات امریكا در بسیاری از كشورها با مالیات سرسام آوری روبرو میشوند در حالیكه ما از اقلام وارداتی مالیاتی نمیگیریم. (تقابل با اروپا)

سخنرانی ترامپ كه با تشویق مكرر و طولانی موافقان سخنان او در كنگره همراه بود حدود یكساعت بطول انجامید. او بر بسیاری از وعده های انتخاباتی پای فشرد و بعضی را تعدیل كرد. او در رابطه با قراردادهای بین المللی گفت: ما ایالات متحده را از پیمان ترانس پاسیفیك خارج كردیم چون مشاغل زیادی در كشور ما را از بین می برد. من معتقد به تجارت آزاد هستم ولی باید منصفانه باشد. من اجاره نخواهم داد شركت های امریكایی و كارگران عالی آنها مورد سواستفاده قرار گیرند. ما قویا از ناتو حمایت میكنیم نهادی كه در جنگ جهانی شالوده ریزی شد ولی متحدان ما باید متعهد به وظائف مالی خود باشند. ما انتظار داریم شركای ما چه در ناتو چه در خاورمیانه یا اقیانوس آرام در عملیات نظامی و استراتژیك سهم خودشان را كه منصفانه هم هست بپردازند. كار من نماینده دنیا بودن نیست من نماینده امریكا هستم.

ترامپ در بحث مهاجرت بسیار ملایم تر سخن گفت، هر چند به كشیدن دیوار در مرز مكزیك اصرار نمود. او گفت نظام مهاجرتی ما باید چون كانادا و استرالیا بر اساس شایسته سالاری تنظیم شود. او بارها در سخنان خود نسبت به گسترش خشونت در امریكا و باندهای جنائی و مواد مخدر هشدار داد و آمار خشونت در سال ٢٠١٥ را بیشترین افزایش طی نیم قرن اخیر دانست و هدف قرار گرفتن ٤٠٠٠ نفر بوسیله گلوله در شیكاگو طی یكسال را غیر قابل قبول خواند. او راه حل آنرا ایجاد شغل بیشتر و ایجاد امنیت داخلی امریكا دانست.

از رئوس دیگر سخنان او از جمله میتوان به تاكید بر اولویت دانستن شهروندان امریكایی، مبارزه با مواد مخدر، صرفه جویی در بنگاههای اقتصادی از جمله در تولید جت  F35، تقدیر از ارتش و كهنه سربازان، خطوط لوله های نفتی "كی استون و داكوتا"، لایحه جدید آموزش برای حق انتخاب بین مدارس دولتی یا خصوصی اشاره كرد. او بارها خواستار همكاری،احزاب جمهوری خواه و دمكرات برای پیش بردن برنامه های خود شد. او بارها به واژه عظمت امریكایی اشاره نمود ولی توجه اصلی برای رسیدن به این هدف را بازسازی بنیادین داخلی دانست. او از مذاکره با روسیه نام نبرد اما اشاره مستقیم به ضرورت گفتگو با دشمنان و مخالفان امریکا که با آنها می توان اهداف مشترکی داشت کرد که جز روسیه نبود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: