ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسحاق جهانگیری:

هنوز مردم نمیدانند در زمان

احمدی نژاد چه غارتی شد!

 
 
 
 

 پایگاه اطلاع ‌رسانی دفتر معاون‌اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد:
اسحاق جهانگیری در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری درباره جزئیات سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشورهای عمان و کویت گفت: در کشورهای حوزه خلیج‌فارس روابط‌مان مقداری سرد و نگران‌کننده شده است. درحال‌حاضر ایران در بانک‌های عمان پول دارد و مقدار این پول در مقطعی حدود پنج ‌میلیارد دلار بوده است. حد و اندازه عربستان و دیگران در منطقه این نیست که با ایران وارد تنش شوند. ایران نیز به این موضوع علاقه‌مند نیست. در برخی کشورها ازجمله عربستان، گروه‌های تازه‌کاری که روی کار آمده‌اند و حد و حدود و تاریخ و جغرافیا را نمی‌دانند، حرف‌هایی می‌زنند که به مصلحت‌شان نیست. بااین‌وجود، ایران با بزرگواری از آنها عبور می‌کند؛ چرا که قرار نیست روابط‌مان متشنج‌تر شود. امیدواریم آنها نیز متوجه شوند و از روش خود دست بردارند.
نظام بانکی در دولت قبل به قلک دولت و رئیس‌جمهور تبدیل شده بود. در همان دولت در پروژه پارس جنوبی در مقطعی چهار مقام ارشد تصمیم گرفتند یک‌ میلیارد و ٨٠٠‌ میلیون دلار پول این مملکت را به آقایی بدهند تا حق‌الزحمه پیمانکاران پارس جنوبی را پرداخت کند و این آقا آن پول را در حساب بانکی خود می‌گذارد و تنها ٦٠٠‌میلیون‌ دلار آن را پرداخت می‌کند و مابقی نزد او می‌ماند. مقامات سابق باید در این رابطه پاسخ‌گو باشند.
در دولت روحانی در بخش نفت و گاز اقدامات بزرگی انجام شده است. در این بخش اولویت برداشت از میادین مشترک است که ما میدان مشترک گازی پارس جنوبی و میدان مشترک نفتی غرب کارون را داریم که این دو میدان مشترک در اولویت کاری قرار گرفتند. میزان برداشت ما در پایان سال ٨٤ یعنی پایان اصلاحات، از میدان مشترک گازی پارس جنوبی تقریبا برابر با قطر بود؛ اما در سال ٩٢ کشور قطر دو‌برابر ما برداشت می‌کرد. در این مقطع چند ده ‌میلیارد دلار از پول ملت ایران به غارت رفته است. فساد فقط همین نیست که از بانک چند ‌میلیارد تومان برداشت شده است. هرچند حتما با آن باید برخورد شود ولی اینکه اموال یک ملتی به ‌واسطه کارنکردن غارت شود، حتما کسانی که مسئولیت داشتند باید در پیشگاه تاریخ و ملت پاسخ‌گو باشند.
در یکی، دو ماه آینده چند فاز دیگر پارس جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید و علاوه بر افتتاح ١٢ واحد پتروشیمی، تاکنون بیش از ٢٠‌میلیارد دلار طرح پتروشیمی به نتیجه رسیده است. در سال ٩٢ روزانه از این میدان مشترک نفتی ٧٠‌هزار بشکه برداشت می‌کردیم؛ اما الان روزانه ٢٤٠هزار بشکه برداشت می‌کنیم و این نتیجه تمرکزی است که دولت بر میادین مشترک معطوف کرده است».


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: