ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شبه فاشیست ها در اوکراین

ارتباط شرق و غرب را قطع کردند

 
 
 
 
 

 

در پی تحریم های همه جانبه "جمهوری مردمی روسیه نو" توسط حکومت اوکراین، رهبران این منطقه اعلام کردند که چنانچه شرکت های وابسته به اکراین از اول ماه مارس مالیات نپردازند موسسات آن ها را تحت کنترل در خواهند آورد.

دولت اوکراین به تبعیت از نئوفاشیست های این کشور هر گونه داد و ستد با شرق این کشور را که اعلام "جمهوری دمکراتیک روسیه نو" کرده اند ممنوع اعلام کرده است.  شبه فاشیست های تحت حمایت دولت نیز با حمله به خطوط راه آهن و جاده ها ارتباط با شرق این کشور را قطع کردند و ارتش اوکرائین با شلیک توپخانه مرکز اصلی آب شرق اوکرائین را تخریب کرد که در نتیجه آن مردم در بی آبی بسر می برند. از واردات زغال سنگ و دیگر مواد معدنی و صنعتی جلوگیری می شود. این درحالی است که بخش بزرگی از نیروگاه های برق اوکراین با سوخت زغال سنگ وارداتی از دونتسک در شرق اوکراین تامین می شود.

رهبر جمهوری مردمی روسیه نو "الکساندر زاخاراچنکو" اعلام کرد: "مردم دونتسک و لوگانسگ خود را با شرایط تحریم های اوکراین وفق داده اند. ما جواب تحریم کیف را با تحریم خواهیم داد. ما برای فروش زغال سنگ و دیگر تولیدات خود مشکلی نخواهیم داشت. روسیه و قزاقستان آمادگی دارند تا محصولات ما را خریداری کرده و حتی به بازارهای اروپا صادر کنند".

با سرعت گرفتن تحولات در "جمهوری مردمی روسیه" ( به رسمیت شناختن مدارک هویتی افراد و ورود و خروج شهروندان این جمهوری بدون ویزا به روسیه) ارتش اوکراین آتش باری سنگینی را روی این جمهوری شدت بخشیده است.

در همین زمینه "لیونید کلاشنیکف" عضو رهبری حزب کمونیست روسیه و رئیس کمیته کشورهای همسو (جمهوری های سابق اتحاد شوروی) در زمینه همگرایی در مجلس دوما طی مصاحبه ای اعلام کرد: "روسیه به لحاظ قانونی و با استناد به توافق نامه "مینسک" جهت آتش بس، این حق را دارد تا جمهوری مردمی روسیه نو را به رسمیت بشناسد. در شرایطی که با فرمان رئیس جمهور اوکراین همچنان مردم این جمهوری زیر آتش باری ارتش اکراین قرار دارند و تن به قبول آتش بس نمی دهد، روسیه بر اساس قوانین جهانی و حقوق انسانی این حق را دارد تا این جمهوری که با رای بیش از 95 در صد شهروندان به جدایی از اوکراین رای داده اند را به رسمیت بشناسد.

 سال 2008  مردم اوستینای جنوبی رای به جدایی از گرجستان دادند که متعاقب رای گیری، ارتش گرجستان به این منطقه حمله کرد و دست به کشتار شهروندان این جمهوری زد. آن زمان روسیه ارتش گرجستان را به عقب راند و از مردم اوستینای جنوبی و از استقلال آن دفاع کرد. بیش از سه سال از تکرار سناریوی اوستینای جنوبی در اوکراین می گذرد و ما تا به حال به وظیفه خود عمل نکرده ایم".

نماینده مجلس دوما در ارتباط به واکنش سخنگوی کاخ کرملین که گفته بود: "اقدام رهبران "جمهوری مردمی روسیه نو"جهت واکنش به تحریم های اکراین مورد تایید ما است" آن را مثبت ارزیابی کرد و خواهان اقدام اساسی و قاطع برای به رسمیت شناختن جمهوری روسیه نو توسط روسیه فدراتیو شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: