ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترافیک سفر سیاسی به مسکو

وزیر خارجه آلمان

به دیدار پوتین در مسکو رفت!

 
 
 
 

مسکو در این روزها تبدیل به قطب دیدارهای سیاسی شده و پوتین بلافاصله پس از بازگشت از سفر تاجیکستان و قرقیزستان، در مسکو با وزیر خارجه آلمان، نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور ترکیه که به روسیه سفر کرده بودند دیدار و مذاکره کرد. دیدار با نخست وزیر اسرائیل بسیار خشک و از موضع ضرورت مبارزه با تروریسم بود که پوتین بدون اسم بردن از اسرائیل بعنوان پشت جبهه این تروریسم روی آن تاکید کرد. صحنه هائی از این دیدار را تلویزیون روسیه 24 پخش کرد که در آن پوتین روی مبلی که یک میز کوچک آن را از مبل نتانیاهو جدا می کرد منسجم و بلاانقطاع خطاب به نتانیاهو سخن گفت. پس از آن نتانیاهو که به هر دلیل و از جمله خستگی راه چهره ای خسته و رنگ پریده داشت نظرات خود را درباره تروریسم بیان کرد. درباره سفر اردوغان به مسکو نیز در همین شماره پیک نت گزارشی را می خوانید.

اما سفر وزیر خارجه جدید آلمان به مسکو نیز از اهمیت کمی برخوردار نبود. بویژه که مناسبات دو دولت تیره است.

پوتین در دیدار با زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان خواستار گذار از مشکلات کنونی میان اروپا و روسیه شد.

او تاکید کرد که پیش از همه هدف باید بهبودی کامل روابط روسیه و آلمان باشد.

پوتین درباره سفر وزیر خارجه آلمان به مسکو گفت: گفتگوهائی طولانی برای برون رفت از وضعیت کنونی انجام شد که مهم بود. تنها با همکاری روسیه و آلمان و تلاش کشورهای دیگر، مسائل را می توان حل کرد. ما منتظر سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به روسیه هستیم.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز در باره دیدار با رئیس جمهوری روسیه گفت: علیرغم همه مشکلات باید به فکر ثبات و امنیت اروپا بود. تامین امنیت و ثبات اروپا موضوع ساده ای نیست، اما باید تلاش ها در این زمینه صورت گیرد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: