ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با تشویق ترامپ و لغو تجارت آزاد

اتومبیل سازان امریکائی

از اروپا عقب نشینی می کنند!

 
 
 
 

 

به گزارش ایرنا، گروه خودروسازی چندملیتی فرانسوی 'پی اس ای' (PSA) که پژو، سیتروئن و 'دی اس' را تولید می کند در بیانیه ای تایید کرده  که با در اختیار گرفتن اوپل و واکسهال می‌تواند 16.6 درصد از بازار اروپا را در اختیار بگیرد و تبدیل به دومین فروشنده خودرو بعد از فولکس واگن در اروپا شود. 

در حال حاضر خودروسازی فولکس‌واگن 32.9 درصد از بازار خودرو اروپا و شرکت رنو نیسان 13.9 درصد از بازار اروپا را در اختیار دارند.

از سوی دیگر رئیس شرکت "جنرال موتورز" امریکا در لندن با وزیر بازرگانی و نیز رهبر یکی از بزرگترین سندیکاهای کارگری این کشور مذاکره کرد. انگیزه این مذاکره  آن بود که جنرال موتورز، این غول خودروسازی که در سال گذشته 2016 میلادی حدود 275 میلیون دلار ( 206 میلیون پوند) بابت فعالیت بازوهایش در اروپا (اوپل و واکسهال)، دچار زیان شده است. جنرال موتورز از سال 2000 میلادی تاکنون، بیش از 15 میلیارد دلار در بازار اروپا زیان دیده و حالا با تسهیلاتی که ترامپ برای بازگشت سرمایه ها به داخل خود امریکا اعلام کرده قصد بازگشت به خود امریکا را دارد.

این مقدمه بازگشت شركتهای امریكایی از اروپا به امریکا و تقویت صنایع داخلی امریکاست. صنایع خودروسازی امریكا در بازار جهانی از رقبای اروپایی و ژاپنی شكست خورده اند زیرا تكنولوژی های اخیر شركت های اروپایی انقلابی در صنعت خودرو بوجود آورده اند. امریكا سعی دارد با شركتهای جدیدی مانند تسلا به رقابت با شركت های اروپایی بپردازد ولی همزمان جنرال موتوز را به امریكا برگرداند. این سر آغاز حركت ترامپ برای لغو تجارت جهانی است. پس از این با مالیات سنگین بر واردات از اروپا، بازار داخلی را هم در اختیار شركتهای امریكایی قرار خواهد داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: