ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 اسفند ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رسانه های ترکیه و روسیه

مجموعه گزارش های مربوط به

خرید اس 400 روسی توسط ترکیه

 
 
 
 

 

سخنگوی کرملین "دیمیتری پسکوف" روز گذشته اعلام کرد: روسای جمهور ترکیه و روسیه (پوتین و اردوغان) در خصوص سامانۀ موشکی اس-400 به توافق رسیدند. اردوغان نیز پس از دیدار اخیرش از مسکو به روزنامه نگاران گفته بود: "اگر در چارچوب ناتو قادر نشویم به چنین امکاناتی دسترسی پیدا کنیم حق داریم چاره ای برای خود پیدا کنیم."

ساعت 12 ظهر امروز (چهارشنبه) در "پرتال خبری چپ" وابسته به حزب کمونیست ترکیه این خبر منتشر شد و بسیاری از سایت های اینترنتی ترکیه نیز دقیقا با استفاده از جملۀ پسکوف، یعنی "به توافق رسیدند." این خبر را منتشر کردند.

سایت اسپوتنیک ترکی نیز در همان ساعات مصاحبۀ سخنگوی کرملین با "ایزوستیا" را منتشر کرد. اسپوتنیک با تکیه بر مصاحبۀ سخنگوی کرملین با ایزوستیا چنین گزارش داد: "دیمیتری پسکوف به علاقۀ دو طرف (ترکیه و روسیه) در خصوص خرید سامانۀ موشکی اس 400 اشاره و اظهار داشت که دیدارها ادامه خواهد داشت." 

البته "به توافق رسیدند." هنوز به معنای امضای نهائی قرار داد نیست اما شواهد نشان میدهد که کار از مرحله توافق گذشته و شاید هنوز بر سر قیمت و تفاهم بر سر نظارت روسیه و حفظ امنیت اس 400 برای نیفتادن آن بدست دیگر اعضای ناتو مذاکراتی جریان داشته باشد.

ضمنا وزیر دفاع ترکیه "فیکری ایشیک" نیز گفت: در مذاکرات مربوط به خرید اس 400 از روسیه مذاکرات انجام شده اما هنوز قرارداد لازم امضا نشده است.

گفته می شود، تاکنون روسیه سامانه اس 300 را دراختیار کشور یونان عضو دیگر ناتو قرار داده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: