ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گرایشات منحرفانه اخلاقی جهت استقلال مادی

به حاشیه شهرها بروید

تا موقعیت واقعی دختران را ببیند

 
 
 
 

 

روز گذشته شهیندخت مولاوردی در کنگره ملی مدیریت امور جوانان معاون رییس جمهور در امور زنان اعلام کرد:

بر اساس آمار سال 94، نزدیک به 10 میلیون و 574 هزار دختر در ایران داریم که 27.1 درصد جمعیت زنان کشور را تشکیل می‌دهند. عدالت جنسیتی در کشور تحقق نیافته و مشکلات عدیده‌ای پیش‌روی زنان جوان است. مهم‌ترین مشکلات کشور از نظر دختران جوان بیکاری، تورم، فقر و... است. دختران جوان دسترسی کمتری به فرصت‌های شغلی مناسب دارند و در صورت دسترسی به این فرصت‌ها، کمتر امکان پیشرفت در شغل خود را پیدا می‌کنند و کمتر در پست‌های مدیریتی قرار می‌گیرند. در واقع با سقف و حصار شیشه‌ای مواجه هستند. بنابراین با عدم انعطاف‌ پذیری نهادی مواجه هستیم و حوزه‌های مختلف مانند مدرسه، دانشگاه و ازدواج انعطاف لازم را در این زمینه ندارند.

این سال‌ها نرخ بیکاری جوانان در کشور افزایش یافت و از 14.8 درصد در سال 75 به 21.9 درصد در سال 93 رسید. در سال 90 نیز استان‌های کرمانشاه، خوزستان و لرستان بیشترین نرخ بیکاری زنان و دختران جوان را در کشور داشته‌اند.

در سال 94 نرخ بیکاری دختران جوان دارای بالاترین رقم طی 20 سال اخیر بوده است و این موضوع در میان دختران دانش‌آموخته مشهودتر است. از جمله تبعات این وضعیت به تجمیع مطالبات زنان به حوزه فرهنگی و سیاسی و احتمال گرایشات منحرفانه اخلاقی جهت استقلال مادی می‌توان اشاره کرد.

حدود 9 درصد از معتادان کشور را زنان و دختران تشکیل می‌دهند. شاهد افزایش سن ازدواج و افزایش آمار طلاق هستیم؛ به‌گونه‌ای که از سرشماری سال 65 تا 90 کاهش 10.5 درصدی نسبت زنان دارای همسر است.

بخش قابل‌توجهی از مهاجران به نقاط حاشیه‌نشین شهرها را زنان تشکیل می‌دهند؛ چرا که یکی از اشکال مهم مهاجرت، مهاجرت خانوادگی است. زنان و دختران پس از مهاجرت به کلان‌شهرها یکی از مهم‌ترین گروه‌های عمده حاشیه‌نشینی را تشکیل می‌دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: