ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مثلث ولایتی، حسن خمینی و جاسبی

وضع مالی دانشگاه آزاد

باید محاسبه و شفاف شود!

 
 
 
 

دومین اجلاس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، پس از آغاز رئیس هیات موسس شدن در این دانشگاه با حکم رهبر جمهوری اسلامی تشکیل شد. سه عضو هیات موسس در هیات امنا تایید مجدد شدند. یعنی علی اکبر ولایتی، حسن خمینی و عبدالله جاسبی. در این اجلاس هیات موسس دانشگاه آزاد به اتفاق آراء جایگزینی ولایتی به جای هاشمی رفسنجانی در هیات امنا را تائید کردند.

دانشگاه آزاد یک مرکز بزرگ پولی است و به همین دلیل احمدی نژاد بسیار تلاش داشت اختیار آن را بدست بگیرد اما ظاهرا علی خامنه ای علیرغم کشاکشی که با هاشمی داشت و شمشیری که احمدی نژاد علیه او از رو بسته بود این اجازه را به وی نداد. شاید یکی از دلائل شتاب رهبر جمهوری اسلامی برای تعیین ولایتی به جای هاشمی رفسنجانی نیز همین نکته بود. نکته ای که در نخستین مصاحبه ولایتی نیز به نوعی بازتاب یافت. او در اولین نشست خبری خود پس از اجلاس هیات موسس گفت:

دانشگاه آزاد هزینه‌ای جز هزینه‌های پژوهشی، آموزشی و خدماتی ندارد و بنابراین باید از لحاظ مالی وضعیت این دانشگاه شفاف شود. دانشگاه آزاد ملک شخصی هیچ فردی نیست. تمامی کارهای مالی و محاسباتی در دانشگاه آزاد از جمله مراکز، واحدها، استان‌ها و شهرستان‌ها باید شفاف باشند و نقطه ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد. امیدواریم ما قدردان زحمات آقای هاشمی و سایر افرادی باشیم که برای رشد و پیشرفت دانشگاه آزاد تلاش کرده‌اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: