ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

توضیحات یک خواننده پیک نت از تهران

ایمنی مترو در تهران

از هر جهت تضمین شده است! 
 
 
 
 

 

سلام- در خصوص مطلبی که با عنوان "فاجعه در مترو تهران فاجعه بار تر از پلاسکو خواهد بود" لازم دانستم تا مطالبی را بنویسم.

از آن جایی که من به عنوان مهندس تاسیسات از نزدیک در مراحل طراحی و اجرای چندین ایستگاه در خطوط 3، 4 و 6 مترو تهران بوده ام، باید اعلام کنم که جای نگرانی بابت نا ایمن بودن ایستگاههای مترو نیست. خوشبختانه کلیه تدابیر ایمنی از جمله سیستم اعلام و اطفای حریق، سیستم تهویه و تخلیه دود سکو، پیش بینی معابر فرار و تخلیه، به طور اصولی طراحی و اجرا شده است. تنها ایرادی که میتوان به ایمنی ایستگاهها وارد دانست آنست که برخی ایستگاهها پیش از آن که تجهیزاتی نظیر هواسازها یا بوسترپمپهای آتش نشانی کاملا نصب و راه اندازی شوند، افتتاح میشوند که اگر بجنبد تکمیل نهایی آن زیاد طول نمی کشد.

این را هم اضافه کنم که اینجانب هیچ سمتی در شهرداری تهران ندارم تا مبادا این اظهارنظر من به حساب حمایت از شهرداری یا آقای قالیباف گذاشته شود!

ضمنا در مترو تهران جعبه های آتش نشانی را مشاهده می کنید که دریچه های هوای تازه برای تهویه است. این دریچه ها از هواسازها تغذیه میشوند. در مواقع آتش سوزی این هواسازها نقش تخلیه دود را ایفا میکنند. در سیستم های قدیمی مترو این دریچه ها را در سقف سکوها نمی دیدید. حتی برای اتاقهای برق سیستم اطفای حریق اتوماتیک گازی پیش بینی شده، که به طور خودکار گاز FM200 را در فضا پخش میکنند .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: