ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رونمائی از سلاح های جدید روسیه

ریا نووستی - ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

مجله آمریکایی "بیزنس اینسیدر" روز 30 ژانویه با انتشار لیستی، هفت نوع از پیش رفته ترین سلاح های روسی را معرفی کرد. در این لیست، تجهیزات و سلاح های نظامی، اعم از سیستم های موشکی ضد هوایی و هلیکوپترهای جدید این کشوراین گونه معرفی شده است:

- سیستم موشکی "س. 300 " و انواع تکامل یافته آن که در کوتاه ترین مدت، اهدافی را در فضا شناسایی می کند و با دوازده موشک در جهت های مختلف از آن جمله شش هواپیما را همزمان مورد حمله قرار می دهد.

- زیر دریایی دیزلی- الکتریکی که در "نوا سیبر" با تکنولوژی فوق پیشرفته تولید می شود که نامرئی است و زیر آب، عملا با هیچ وسیله ای قابل شناخت و رد یابی نیست.

 - هواپیمای های بمب افکن استراتژیک مافوق صوت که حامل راکت های "تو 160" می باشد و قادر است تا 40 هزار کیلو انواع سلاح ها از جمله سلاح های هسته ای را حمل کند.

- مجموعه خود رو "سی . 1"  ضد هوایی است که قادر به حرکت روی زمین و بر روی آب می باشد. این سیستم ضد هوایی، دارای مسلسل هایی با کالیبرهای 30 میلی متری است و حامل دوازده موشک هدایت شونده زمین به هوا نیز می باشد.

- هلیکوپتر می 28  است که متخصصین سازمان نظامی ناتو آن را "خرابکار" نام گذاری کرده اند. این هلیکوپتر ها به مسلسل های اتوماتیک کالیبر 30 میلی متری و راکت های غیر هدایت شونده مجهز می باشند که به راحتی می توانند هم هدفهای انسانی و هم وسایل زرهی دشمن را نابود کنند.

- موشک های بالستیک قاره پیما "ر. س 24 ". هر یک از این موشک ها 100 برابر قدرتمندتر از بمب اتمی هستند که آمریکا بر شهر هیروشیما انداخت.

- "سارمات ر.س- 28 " که علامت و یا نشانه های دیگری در نوشته های روزنامه نگاران از آن ذکر نمی شود اما سازمان ناتو آن را "شیطان" نام گذاری کرده است. این موشک قرار است بزودی در اختیار نیروهای مسلح روسیه گذاشته شود.

سازمان نظامی ناتو موشک های بالستیک قاره پیمای "ر- 36 م" را نیز که تغییرات مختلفی در آن داده شده است "شیطان" می نامد.

این فهرستی از تجهیزات نظامی روسیه است که حتی جدید ترین آن از دید خبرنگار مجله آمریکایی پنهان نمانده است.

 https://ria.ru/defense_safety/20170130/1486733796.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: