ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خاتمی:

عقلانیت و خونسردی

باید روش ما در برابر امریکا باشد

 
 
 
 

 

محمد خاتمی با شماری از "ایثارگران" جنگ ایران و عراق دیدار کرد و در باره مسائل روز ایران و جهان نظرات خود را با آنها در میان گذاشت. از جمله درباره تحولات اخیر امریکا. فرازهائی از صحبت های او را می خوانید:

1-  پیش تر هم گفته بودم برای فروریختن دیوار بلند بی‌اعتمادی، روزنه و شکاف اول را باید آمریکایی‌ها ایجاد کنند.

2- یکی از اهداف تندروهای آمریکا عصبانی کردن ماست. همه ما باید خیلی خیلی خونسرد باشیم؛ اما این به معنای کوتاه آمدن و گذشتن از حقوقمان نیست. در برابر بی‌عقلی هیأت حاکمه آمریکا یا فرافکنی احتمالی باید با عقلانیت دفع خطر کنیم. نباید واکنشی نشان داد که افکار عمومی به نفع تندروی‌های آنان تغییر کند.

3- برجام تعهد متقابل جامعه جهانی و ایران است و رهبری معظم هم تأکید کرده‌اند که ایران به تعهدات خود پای‌بند است. برجام توانسته اجماع جهانی که با محوریت آمریکا به ناحق علیه ما شکل گرفته بود را به یک اجماع نسبی به نفع ما تغییر دهد. این دستاورد بسیار بزرگی است.

4- ایران باید با رفتار صحیح، یک‌صدا در مقابل ناقضان برجام بایستد.

5- می‌دانم که در مواردی خیلی جفا شده، اما من می‌گویم که در گذشته نمانید! به آینده نگاه کنید. اگر به ما جفا شده، هیچ‌کس قصد انتقام ندارد.

6- توصیه جدی می کنم که مردم ما در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با شکوه تمام، متحد در راهپیمایی روز ۲۲بهمن حضور یابند، حتی اگر از بعضی سیاست ها دلخور هستند. الان بهترین فضا برای آشتی در کشور است.

7- اطمینان دارم کسانی که در حصر و زندان هستند هم دلشان برای انقلاب و کشور می‌سوزد و نسبت به تهدیدهای خارجی موضع دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: