ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سعید لیلاز در گفتگو با "ایرنا"

هدف ترامپ بازگرداندن

قدرت اقتصادی به امریکاست!

 
 
 
 

 

سعید لیلاز تحلیلگر اقتصادی ایران در گفتگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" در باره برنامه های ترامپ و آینده امریکا گفت:

"اساس دعوای ترامپ در ماه های آینده در حوزه اقتصادی و به تبع آن حوزه سیاسی و نظامی با چین خواهد بود نه با ایران. کمترین نقطه فشار سیاست های اقتصادی این کشور در جهان بر روی ایران خواهد بود. او بیشترین فشار خود را در حوزه اقتصادی مهم تری مانند پیمان نفتا و بر روی مکزیک و کانادا اعمال خواهد کرد. اتفاقات بسیار رادیکالی در حوزه پیمان نفتا در حال وقوع است؛ آمریکایی ها شروع به تجدید نظر و بازنگری در قراردادهایی که در حوزه پیمان نفتا کرده و آنها را زیر سوال برده اند. روسیه نیز نقطه مرکزی برخوردهای رادیکال آمریکا با کشورهای جهان نخواهد بود.
از جنگ جهانی دوم به این طرف نقش و هژمونی آمریکا در اقتصاد جهانی سال به سال و به طور منظم در حال کاهش بوده است، به طوری که سهم این کشور از 50 درصد تولید ثروت جهان در سال 1946 میلادی به حدود 18درصد کاهش پیدا کرده است. از طرفی سهم آمریکا در هزینه های نظامی جهان 50 درصد است و این در حالی است که سهم ایالات متحده در مدیریت نقل و انتقالات مالی دنیا که در قالب دلار آمریکا انجام می گیرد، بین 62 تا 65 درصد است. 

ترامپ تلاش می کند نقش آمریکا را در حوزه مالی و نظامی به قدرت اقتصادی تبدیل کند و با استفاده از رادیکالیزمی که در حوزه اقتصاد و سیاست به کار می گیرد در صدد آن است که قدرت اقتصادی آمریکا را احیا کرده و به جایگاه گذشته برگرداند."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: