ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 بهمن ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی حسن روحانی در 22 بهمن

با اجماع و آشتی

به انسجام ملی می رسیم!

 
 
 
 
 

فرازهائی از سخنرانی حسن روحانی در مراسم ۲۲ بهمن:‌

امروز امام خمینی (ره) آیت‌الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و بسیاری از بزرگان در میان ما نیستند دغدغه ما همان دغدغه‌های سی و هشت سال پیش است.

دغدغه ما دغدغه پیشرفت، معنویت، عدالت، آزادی، حاکمیت ملی و در یک کلام دغدغه ما تحقق کامل جمهوریت و اسلامیت است.

همه آن‌ها که امروز به نام اعتلای ایران با صداقت میراث‌دار اسلام و ایران بوده و خواهان پیشرفت و توسعه این سرزمین هستند، میراث داران واقعی انقلاب نیز هستند و به انقلابی بودن خود افتخار می‌کنند. من به عنوان فردی که به عنوان یک سرباز از روز اول و از سال ۱۳۴۱ و آغاز نهضت اسلامی در تمام فراز و فرودهای انقلاب اسلامی حضور داشته و در کنار معمار فقید انقلاب بودم به صراحت می گویم که منش، بینش و روش انقلابی، منش، بینش و روشی برای جذب بیشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است.

ما از مسیر انقلاب، امام (ره) و رهبری در هیچ شرایطی دست بر نمی‌داریم، ملت ما هرگز در پیش و خم های سخت این انقلاب راه و مسیر خودرا با رهنمودهای رهبری گم نکرده اند و مشکلات را پشت سر گذاشتند.

 ما در تمام این سالها برای دفاع از حقوق خود همگی پشت سر مقام معظم رهبری ایستادگی کردیم و نتایج بلندی به دست آوردیم.

امروز همه دنیا حق هسته‌ای ما را پذیرفتند و خوشحالیم که صنعت هسته‌ای کشور محصولات خود را به دنیا صادر می‌کند.

بیش از ۳۵۰ تن اورانیوم و کیک زرد در عرض این چند ماه اخیر وارد کشور کرده ایم. از سویی در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات گازی صادر می شد اما امروز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه صادر می‌شود یعنی بیش از دو برابر نسبت به یک سال پیش.

ما در اپک توانستیم حق ملت ایران برای تولید و صادرات نفت را با دیپلماسی موفق نفتی پس بگیریم. از سویی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال کشور از بانک های آمریکایی بازپس گرفته شد.

ما در برابر خیانت آمریکا نسبت به ملت ایران که در دادگاه های ساختگی خود در دهه هشتاد اموال ما ضبط کرده بود ایستادیم و شکایت خود را در هفته های گذشته در دادگاه لاهه ثبت کردیم و تا دستیابی به حق خود از پای نمی نشینیم.

توانستیم رشد اقتصادی منفی ۶.۸ را به مثبت ۷.۴ تبدیل کنیم و تورم را از ۴۰ درصد به ۸ درصد کاهش دادیم. از سویی برای اولین بار در ۳۸ سال گذشته تراز تجاری صادرات و واردات غیرنفتی را مثبت کردیم. در سال ۹۴ صادرات غیرنفتی ما بیش از ۹۰۰ میلیون دلار افزایش داشته و ما به تراز مثبت تجاری دست یافتیم. در سال جاری نیز صادرات غیرنفتی به واردات پیشی می گیرد.

اتکا به نفت در بودجه سال آینده کاهش یافته، این موضوعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند. اکنون اتکا به نفت ۳۲ درصد است در حالی که پیش از روی کار ‌آمدن این دولت ۴۴ درصد بوده است .

اکنون در شرایطی قرار داریم که تا انتهای کار دولت یازدهم برای اولین بار در پارس جنوبی برداشت گاز ما از برداشت کشور قطر پیشی می گیرد. در حالیکه آن‌ها پیش از این گاهی دو تا دو ونیم برابر برداشت بیشتری از منبع مشترکمان داشتند. از سویی تا پایان کار دولت، یازده فاز به بهره برداری خواهد رسید.

در دولت قبل ۲۴۰ میلیون مترمکعب از پارس جنوبی برداشت می شد اما امروز ۵۰۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌شود و ان‌شاء‌الله تا پایان دولت یازدهم این مقدار به ۵۶۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

تولید ما در پتروشیمی ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است. برق به روستاهائی که حتی بیست خانواری در آن زندگی می کنند رسیده و تا پایان کار این دولت تمام روستاهای ده خانوار نیز به این امکان می رسند. لوله های گاز ما نیز به زاهدان رسیده و مردم سیستان و بلوچستان به زودی از این نعمت برخوردار می‌شوند.

در حال حاضر ۷۶۵ هزار واحد مسکن مهر کامل و به مردم تحویل داده شده و خدمات جانبی اعم از مدرسه، ‌درمانگاه و کلانتری نیز برای آن‌ها تعبیه شده است که تا پایان کار دولت ۸۴۵ هزار واحد تکمیل می‌شود.

ما در حال حاضر در برق مقام اول را در منطقه و مقام چهاردهم را در جهان داریم. از سویی رتبه دوم جهان در تربیت مهندسی، رتبه سه در رشد علمی و  رتبه پنجم در ایجاد اشتغال را کسب کرده ایم. علی رغم اینکه بیکاری همچنان معضل بزرگی در کشور ماست. در فناوری نانو نیز رتبه ششم و در توان دفاعی رتبه هفتم هستیم.

از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون تولید سلاح های سبک ما ۱۵ برابر شده و اقلام مهم و استراتژیک و راهبردی ما در دولت یازدهم به اندازه ۱ .۴ برابر ده سال گذشته است.

هنوز راه های زیادی برای رفتن وجود دارد و ما می‌دانیم باید دست به دست هم دهیم و با فساد و ویژه خواری‌ها بجنگیم. تا فساد هست پیشرفت مورد انتظار ممکن نیست و هنوز مشکلات اجتماعی، حاشیه نشینی، طلاق فراوان، ‌بیکاری و فقر در کشور وجود دارد.

مردم بدانند راه پیشرفت، اتحاد، انسجام، اخلاق و اعتماد به یکدیگر، کمک به دولت و وحدت قوای سه گانه است.

در منطقه ما بعضی از تازه کاران (عربستان) قدرت را دست گرفتند. در دنیا و آمریکا نیز بعضی از تازه کاران در راس قدرت نشسته اند و همه آن‌ها باید بدانند در برابر ملت ایران با احترام  و تکریم حرف بزنند این ملت در برابر تهدید پاسخ قاطع می‌دهد. کسی که دولت و نیروهای ما را تهدید می‌کند بداند ملت آگاه ما تا آخر ایستادگی خواهد کرد و هوشیاری و خردمندی خود را در بزنگاه های تاریخی به خوبی نشان داده است که نمونه آن تشییع آیت‌الله هاشمی بود که مردم هوشمندی، بیداری و آگاهی خود را نشان دادند.

مردم در برابر هرگونه تهدید، نابخردگی و آتش افروزی با قدرت و خرد خواهد ایستاد. ما به دنبال تنش و تشنج در دنیا نیستیم اما در برابر زور و تهدید می ایستیم و همه جناح ها و اقشار مردم در مقابل این موضوع یکی هستند.

زبان گویای ملت ایران صندوق رای است، ما در پی ساختن ایرانی آزاد، آباد و مستقل هستیم و با  پیروی از مقام معظم رهبری در پی اجماع، آشتی و انسجام ملی هستیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: