ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پلیس آلمان گزارش اولیه خود را تصحیح کرد

عامل واقعی ترور خونین برلین

شناخته نشده، مسلح و فراری است

 
 
 
 

پلیس آلمان، بعد از ظهر دیروز بخشی از گزارش اولیه خود درباره حادثه تروریستی بازار کریسمس در مرکز شهر برلین پایتخت آلمان را تصحیح کرد و اعلام داشت که جوان پاکستانی بازداشت شده باتهام رانندگی کامیون هنگام حادثه را آزاد کرده است. این جوان ساعاتی پس از حادثه دستگیر شده و پلیس او را راننده کامیون اعلام کرده بود اما اکنون معلوم شده رباینده و راننده کامیون در هنگام حادثه فرد دیگری بوده و پاکستانی دستگیر شده هیچ ارتباطی با واقعه نداشته و آزاد شده است.

پلیس  همچنین اعلام داشت که راننده اصلی کامیون توسط رباینده کامیون به ضرب گلوله کشته شده که جسدش داخل کامیون بوده است. مطابق این اطلاعات رباینده کامیون و عامل ترور مسلح و فرار است و ملیت او نامعلوم!

درباره حادثه تروریستی بازار کریسمس برلین، این اطلاعات که از سوی تلویزیون "روسیه 24" اعلام شده ظاهرا قطعی است:

1- شمار کشته شدگان حادثه 12 نفر است. شب حادثه این رقم را پلیس آلمان 9 نفر اعلام کرده بود.

2- این کامیونی از ایتالیا بار به آلمان آورده بود. یکشنبه ساعت 12 ظهر وارد آلمان می شود و رسیدن خود به برلین را به مرکز شرکت که در لهستان است اطلاع میدهد. شرکت به او توصیه میکند که کامیون را در محلی پارک کند تا نوبت تخلیه بارش در روز دوشنبه برسد. راننده لهستانی کامیون را در محلی پارک می کند اما ساعت 4 بعد از ظهر، "جی پی اس" (رادار الکترونیک) که معمولا روی این نوع اتومبیل ها نصب است چند بار به مرکز زینگنال حرکت میدهد، اما دوباره قطع می شود. (معمولا جی پی اس پس از راه افتادن وسیله نقلیه کار می کند و استارت های ناقص برای روشن کردن کامیون توسط جی پی اس گزارش میشده و سپس قطع می شده). این زیگنال ها نشان میداده که سعی می شده کامیون را روشن کرده و با آن حرکت کنند، اما یا مرکز شرکت و یا پلیس لهستان و یا پلیس آلمان این زیگنال ها را جدی نمی گیرند.

3- ظاهرا ریاینده کامیون پس از ورود به اتاق کامیون، راننده اصلی را با شلیک گلوله می کشد و سعی می کند کامیون را به حرکت در آورد. بنابراین فرد کشته شده ای که درجریان ورود کامیون به بازار در کامیون بوده و جنازه اش پیدا شده راننده اصلی بوده که توسط رباینده کامیون با گلوله کشته شده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول دی

 
 

اشتراک گذاری: