ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 30 آذر

لولوی دوپائی بنام

قانون اساسی و حقوق شهروندی

 
 
 
 

۱ - شرق

 

 - رییس جمهوری در آیین رونمایی از منشور حقوق شهروندی: نورچشمی نداریم، برخی تحمل شنیدن بعضی از اصول قانون اساسی را ندارند.

 - یازدهمین سالمرگ منوچهر آتشی در خانه هنرمندان تهران. کتاب "چه شکل های گوناگونی دارد عشق" که یادنامه زنده یاد منوچهر اتشی است و به سعی محمد جواد حق شناس تهیه و تدوین شده است رونمایی می شود.

 

 ۲ -ایران

 

 - روزنامه ایران در گزارشی  با عنوان "فراز و فرود نرخ ارز" نوشت: کارشناسان* اعتقاد دارند نرخی که هم اکنون در بازار ارز تعیین می شود، نرخ واقعی آن نیست و ارز با قیمت پایین تر از نرخ واقعی عرضه می شود. برخی "کارشناسان" معتقدند دولت نباید از افزایش قیمت ارز هراسی داشته باشد. این "کارشناسان" معتقدند ثابت نگه داشتن نرخ ارز به زیان بخش تولید است. یک "کارشناس" بازار ارز به خبرنگار "ایران" گفت: قیمت ارزی که اکنون در بازار عرضه می شود، واقعی نیست و تورم 80 درصدی 4 سال اخیر بر نرخ ارز لحاظ نشده است. برخی به اشتباه نرخ ارز را عامل رشد نرخ تورم میدانند. (بعید به نظر می رسد که رسانه دولت چنین دیدگاهی داشته باشد. به  نظر می آید متن فوق توسط "محمد نهاوندیان" برای روزنامه دنیای اقتصاد در نظر گرفته شده بوده، که اشتباهی در روزنامه ایران به چاپ رسیده است)

 

 ۳ - اطلاعات

 

 - اردشیر پاپکان شاه ساسانی در شب یلدا آیین زرتشت را دین رسمی ایرانیان اعلام کرد. اردشیر در آن مراسم  توصیه کرد که ایرانیان "زادروز" خود را جشن بگیرند.

 

 ۴ - جمهوری اسلامی

 

 - نماینده سوریه در سازمان ملل: افسران سعودی، قطری و ترک در تلاش برای فرار از حلب بودند.

 - عبدالله ناصری عضو بنیاد باران گفت: صدا و سیما در برخورد با دولت در نقش اپوزیسیون ظاهر شده است.

 - شوخی کاربران با "نامزد حزب مؤتلفه" در انتخابات 96. پس از معرفی مصطفی میرسلیم به عنوان کاندید انتخابات ریاست جمهوری 96، کاربران فضای مجازی به طنز پردازی در این زمینه پرداختند.

 

 ۵ - کیهان

 

 - سمی مهلک به نام "پستانک". کارشناسان به تازگی دریافتند که در پستانک کودکان مواد پلاستیکی سمی وجود دارد که باعث بیماری هایی چون اوتیسم، دیابت و سرطان می شود.

 

 ۶ - رسالت

 

 - اسدالله عسکر اولادی: با توجه به اینکه "بانک جهانی"، نرخ رشد اقتصادی ایران در نیمه نخست امسال 4 درصد اعلام کرده است، اما دولت مدعی است که نرخ رشد به 7 درصد رسیده است. من این نرخ رشد 7 درصد را قبول ندارم و همچنین دولت مدعی است که نرخ تورم 8 درصد است. من این نرخ را نیز قبول ندارم و رقم تورم بیش از این حرف ها است.

 

 ۷ - وطن امروز

 

 - واردات برنج آزاد شد.

 

 ۸ - همشهری

 

 - شب گرم مهربانی، پرونده ای برای شب یلدا.

 

 ۹ - جام جم

 

میرجلال الدین کزازی نوشت:

  آیین یلدا از کهن ترین آیین ها و جشن های ایرانی است. یلدا، واژه آرامی به معنی زادن است که با واژه هایی مانند ولادت و تولد در زبان تازی هم ریشه است. سخنوران غزل سرای ایرانی، زلف یار را که هم بلند است و هم تیره به این شب مانند کرده اند.

 

 ۱۰ - اعتماد

 

 - محمد علی ابطحی در صفحه اخر اعتماد یادداشتی دارد با عنوان "یلدا، شب ایرانی" نوشت در همین اول کاری از باب اینکه شؤونات رعایت شود، فکر کنم به جای یلدا باید بنویسم شب چله ! شب چله تان مبارک. دختر خانم ها در همه جای دنیا هرچی اسم گل و طبیعت قشنگ هست برای خودشان بر میدارند. یلدا هم یک اسم مناسب و قشنگ است که دختران آن را نام خود کردند. چه شبی قشنگ تر از یلدا ؟! اصلا یلدایتون مبارک.

 

 ۱۱ - افتاب

 

 - افتاب نوشت:" بچه طهرون" در شب یلدا رفت. مرتضی احمدی طهرونی ها را در شب یلدای 1393 تنها گذاشت.

 

 ۱۲ - ارمان

 

 - اسد الله عسکر اولادی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران-چین: در چین جلسات خوبی با سرمایه گذاران داشتیم و 300 نفر  از کار آفرینان چینی را به این جلسات دعوت کردیم. یکی از برنامه های ما این است که مسئله روادید با چین حل شود.

 

۱۳ - دنیای اقتصاد

 

 - صندوق بین الملل پول به مسئولان و سیاست گذاران ایرانی توصیه کرده است در حوزه ارزی یکسان سازی نرخ ارز را اولویت سیاست های خود قرار دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول دی

 
 

اشتراک گذاری: