ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مسکو و آنکارا

5 خبر روز در ارتباط با

ترور سفیر روسیه درترکیه

 
 
 
 

 

1- روز گذشته "مولود چاوش اوغلو" وزیر امور خارجۀ ترکیه در یک تماس تلفنی با "جان کری" وزیر امر خارجۀ ایالات متحده مدعی شدکه هم ما و هم روسیه جریان "تروریسم فتح الله گولن" را مسئول ترور سفیر روسیه در آنکارا می دانیم.

2- امروز "دیمیتری پسکف" سخنگوی کرملین در یک نشست مطبوعاتی در پی سوال یک خبرنگار در مورد سخنان دیروز وزیر امور خارجۀ ترکیه گفت: "نباید سعی شود عجولانه نتیجه ای را استخراج کرد. باید منتظر گزارش نهایی بررسی هیئت مشترک کارشناسان دو کشور باشیم. قطعا این ضربه ای بود به اعتبار کشور (ترکیه)."

3- امروز (پس از اظهارات کرملین) رئیس جمهور اردوغان در نشست مطبوعاتی مشترکش با رئیس جمهور آلبانی "بویار نیشانی" اظهار داشت: "ضارب منسوب به جریان تروریستی فتح الله گولن می باشد و لازم به پنهان کردنش نیست. تمامی ارتباطات وی با این جریان بوده و کشف شده." اردوغان سپس به اینکه چرا مامورین انتظامی ضارب را زنده دسیتگیر نکردند گفت: " در آن لحظه نمی توان به عوامل روحی و تصمیمات آنها پی برد. ماموری که ضارب را از پا درآورده بود ناگهان متوجه حرکت دست وی شده و احتمال داده بود نکند بمبی درآورد و پرتاب کند. "امروز مسئولین ادارۀ امنیت اعلام کردند که ابتدا چهار گلوله به پاهای ضارب شلیک کرده اند ولی با توجه به اینکه سفیر زخمی بوده و چه بسا میشد سریعا با رساندنش به بیمارستان جانش را نجات داد ضارب را از پا درآوردند. بعلاوه مسئولین امنیت مدعی شدند که از جیب ضارب چهار خشاب و ٨٠ گلوله پیدا شده است.

(این در حالی است که با توجه به ویدئوهای منتشر شده از ضارب هر دو جیب وی براحتی در هوا حرکت می کرده و احتمال اینکه در هر کدامش نزدیک به نیم کیلو فلز باشد بسیار کم است.)

4- امروز خبرگزاری تاس و سایت اسپوتنیک هر دو "جیش الفتح" (نام جدید جبهۀ النصره) را مسئول ترور معرفی کردند. به هر حال یکی از نتایج اولیۀ ترور سفیر توقف دیدارهای دوجانبه بین ترکیه و روسیه برای حذف ویزا برای اتباع ترکیه شد.

5- اردوغان در نشست امروزش به حرکت نیروهای مسلح ترکیه در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت که "الباب" در محاصرۀ نیروهای مسلح ترکیه است. صبح امروز خبر از کشته شدن چهار نظامی ترکیه داده شد و لحظاتی پیش تعداد نظامیان کشته شده در درگیری های الباب ١٤ تن اعلام شد. هر دو طرف ترکیه و داعش مدعی تلفات بسیاری از طرف مقابل شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: