ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه و یونان

نظر دوحزب کمونیست درباره

ترورهای اخیر در آنکارا و برلین

 
 
 
 

درباره ترور سفیر روسیه در ترکیه، دو موضع گیری از جانب دو حزب کمونیست روسیه و یونان منتشر شده است که خلاصه ای از هر دو آنها را می خوانید:

سخنگوی فراکسیون حزب کمونیست روسیه "سرگیی گاواریلف" در پارلمان این کشور گفت:

پشت صحنه این ترور، دست های دولت بریتانیا و هیاتی که بزودی کاخ سفید ریاست جمهوری آمریکا را ترک می کند را می توان مشاهده کرد.

بدون تردید کشتن سفیر ما در ترکیه تلاشی است برای جلوگیری از نزدیکی ترکیه با روسیه و در عین حال جلوگیری از روند آرامش در سوریه و خاور میانه. دست های مدیریت آشوب در منطقه و سوریه را نیز به سادگی می توان طی روزهای گذشته در آتش زدن ماشین های نجات مردم شرق حلب و کمک رسانی به آسیب دیده های جنگ هم دید.

در ماه های اخیر برای بازگرداندن فضای آشتی و برقرار کردن روابط اقتصادی و قراردادهای دوجانبه بین روسیه و ترکیه، قدم های جدی برداشته شده است. به همین مناسبت آمرین ترور می خواهند از چنین روندی جلوگیری کنند. وجه دیگرعمل ترور سفیر روسیه را می توان انتقام گیری ازحکومت "طیب اردوغان" رئیس جمهور، جهت سرکوب ماه جولای در ترکیه جستجو کرد.

در بین نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه خصوصا بین افسران این نیروها، عناصر فراوانی هستند که دوستی دو کشور را بر نمی تابند. ترور سفیر ما در یک نمایشگاه و هنگام سخنرانی رسمی مراسم افتتاح آن دلیل محکم دیگری است بر ضرورت تاخیر ناپذیر کور کردن خط ترور. قتل عامل ترور نیز برای جلوگیری از تحقیق و بررسی واقع بینانه این حادثه صورت گرفت، تا دست های پنهان شناخته نشوند. امروز در ترکیه دسته بندی های مختلفی در حال جنگ با یکدیگر هستند که نام یکی از آن ها را"حزب جنگ" می توان نامید.

کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان نیز نظر خود را با صدور بیانیه ای در ارتباط با کشته شدن سفیر روسیه در شهر آنکارا و حمله به بازار کریسمس و کشتار مردم در برلین اعلام کرد:

این اقدامات جنایت کارانه صرف نظر از این که به دست چه افرادی و یا با پرچم چه ایدئولوژی انجام گرفته باشد، بخشی از جنگ امپریالیستی در قرن بیست و یک می باشد. افراد و یا سازمان هایی که مرتکب چنین جنایاتی می شوند بدون شک مستقیم و یا غیر مستقیم از مراکز تحت حمایت کشورهای امپریالیستی هدایت می شوند.

این اقدامات، خصوصا قتل سفیر روسیه زمانی انجام می گیرد که حوادث سوریه در حال به کنترل در آمدن است و نوید آرامش در این کشور احساس می شود. حکومت سوریه عزم آن دارد تا با تثبیت اوضاع کشور برای تسلط بر منابع طبیعی و حفظ مسیر استراتژیک عبور مواد معدنی در کشور خود تلاش کند. مخالفین آرامش مردم سوریه و منطقه بدنبال گنج های باد آورده هستند و تلاش کرده و میکنند تا با عملیات ایذایی از حاکمیت مردم جلوگیری کنند.

https://kprf.ru/international/capitalist/161029.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 دی

 
 

اشتراک گذاری: