ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مدیرکل دفتر آمار ثبت احوال

3 میلیون زن مطلقه

زیر 30 سال در ایران داریم

 
 
 
 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

از ابتدای دهه 90، طلاق در کشور، روندی صعودی، با شیبی نسبتا ملایم داشته است. طلاق از 1.9  در هزار تن در سال 1390 به 2.1 طلاق در هر هزار تن در سال 1394 افزایش یافت.

میانگین عمر ازدواج تا رسیدن به طلاق در حال حاضر 8.7 سال است. مردان در 30.5 سالگی زنان در 27.5 سالگی. یعنی نیمی از زنان مطلقه کشور در سنی کمتر از 27.5 سال قرار دارند. نیمی از مردان مطلقه نیز سنی معادل 30.5 سال دارند. (رئیس مجتمع قضائی شماره دو خانواده در دیماه سال 88 در همایشی که در مرکز همایش های مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد آمار زنان مطلقه را بالای 6 میلیون اعلام کرد.)

متوسط تعداد فرزندان در سال های گذشته به کمتر از میزان جانشینی (2.1 فرزند) کاهش یافته است. یعنی هر پدر و مادر، کمتر از دو فرزند. جمعیت ابتدا به طرف پیر شدن ساختار سنی خواهد رفت و در ادامه با مرگ و میر افراد مسن، با کاهش روبرو خواهد شد.

درحالیکه مقام معظم رهبری در تاریخ سوم مرداد 1391 خورشیدی فرمودند: «جمعیت 75 میلیونی به ویژه جمعیت جوان، پرنشاط و تحصیل کرده یکی از واقعیات و نقاط قوت اساسی کشور است».

درباره انتخاب نام فرزندان نیز نام گزینی در ایران تابع عوامل اجتماعی متعددی است. از شاخص ‌ترین مولفه ‌ها، باور‌های مذهبی، آداب و رسوم، نظیر احترام به درگذشتگان، برخی رویدادهای اجتماعی، مناسبت ‌ها نظیر ایام عزاداری ماه محرم بر این رویه‌ ها موثرند. به عنوان نمونه، در ماه محرم سال جاری، نام ‌های امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعلی و امیرعباس برای پسران و فاطمه، زینب، زهرا و نازنین و یسنا برای دختران بیشترین انتخاب بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 دی

 
 

اشتراک گذاری: