ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جولیان آسانژ:

دوران ترامپ می تواند

دوران تغییرات مهمی باشد!

 
 
 
 

 

جولیان آسانژ، بنیانگذار "ویکی لیکس" در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی "لارپابلیکا" گفته است:

 انتخاب هیلاری کلینتون به ریاست جمهوری امریکا می‌توانست به معنای تحکیم قدرت طبقه حاکم کنونی در آمریکا باشد. دونالد ترامپ، یک نفوذی رهبران دی سی نیست. او بخشی از نخبگان ثروتمند حاکم آمریکاست که تلاش می کند طیفی از افراد ثروتمند و برخی شخصیت‌های دارای تفکرات خاص خود را به دور خویش جمع کند. این افراد به نوبه خود یک ساختار را شکل نمی‌دهند. بنابراین، این یک ساختار ضعیف است که در حال جایگزینی و بی‌ثبات کردن شبکه قدرت مرکزی قبلی در داخل دی سی است. این یک ساختار جدید است که سریعاً تغییر و تحول خواهد یافت. ارتباطات ضعیف آن در حال حاضر به این معنی است که در آمریکا فرصتی برای تغییر وجود دارد که این تغییر می‌تواند به سمت بدتر شدن یا بهتر شدن وضعیت باشد.

آسانژ در این مصاحبه از پاسخ به سئوالات مربوط به افشای ایمیل‌های هک شده حزب دموکرات آمریکا که ویکی لیکس در دوره پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد، خودداری کرد.

لزومی ندارد که ویکی لیکس دست به افشاگری علیه روسیه بزند زیرا در این کشور بحث و مناظره باز و رقابتی وجود دارد. در روسیه نشریات فعال فراوانی به همراه وبلاگ‌های اینترنتی وجود دارد و منتقدان کرملین مثل آلکسی ناوالنی بخشی از این طیف هستند. همچنین روزنامه‌هایی مثل نوایا گازتا هستند. آنها بخش‌های مختلف جامعه اند که به طور کلی تحمل می‌شوند و مخاطبانشان هم افراد تحصیلکرده هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 دی

 
 

اشتراک گذاری: