ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 6 دیماه

از قتل سفیر روسیه تزاری در تهران

تا قتل سفیر روسیه فدراتیو در آنکارا

 
 
 
 

۱ - اطلاعات

 

 - وزیر بهداشت: در زمینه بیمه های تکمیلی شاهدیم که بیمه ها 6 الی 7 هزار میلیارد تومان پول از خزانه دولت برمیدارند، آن هم برای عده ای خاص. این در حالی است که خزانه به عنوان بیت المال بوده و متعلق به همه مردم است، یعنی نمی شود فقط برای عده ای خاص، اعم از وزیر و وکیل و... استفاده شود اما برای سایر مردم استفاده نشود. هاشمی افزود: این تریبون همه را بیچاره میکند، چرا که همه می خواهند پشت تریبون محبوب باشند و کسی پشت سرشان صحبتی نکنند، اما نمی توان اینطور حکومت کرد.

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

 

 - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش سنگ خام در کشور باید متوقف میشد. باید ارزش افزوده ایجاد کنیم و مواد خام صادر نکنیم. این کار الی رغم جبهه گیری های برخی دلالان انجام شد.

 

 ۳ - کیهان

 

 - روزنامه کیهان در ستون "کیهان و خوانندگان" نوشت: روزنامه ایران در تاریخ  ۲ اذر ۹۵ نوشته است "خوانندگانی که روزانه 3 بار به کیهان زنگ می زنند". کیهان افزود: عرض میکنم شاید برای شما روزنامه دولتی تعجب آور است ولی هستند کسانی که با پیام های تلفنی شبانه روزی تماس می گیرند. گاهی پدر و همسر، و گاهی فرزندان با همان شماره تماس می گیرند و این به منزله 3 بار تماس یک نفر نیست.

 

 ۴ - شرق

 

 - بزرگداشت "احمد شاملو" پس از 16 سال.

 - پرویز کاظمی وزیر احمدی نژاد: اصولگرایان مهره سوخته اند.

 - برای اولین بار ظرف 30 سال گذشته ملکه بریتانیا از حضور در مراسم سال نو به دلیل سرماخوردگی شدید، بازماند.

 

 ۵ - اعتماد

 

 - عباس ملکی معاون سابق وزارت امور خارجه: دولت اینده امریکا را یک فرصت می بینم.

 

 ۶ - ایران

 - بلبل گیلان دوباره می خواند. ناصر مسعودی برای نخستین بار پس از انقلاب در ایران، 16 و 17 دی ماه در رشت روی صحنه می رود.

 

 ۷ - ارمان

 

 - وزیر کشور به دو حزب جبهه "یکتا" و "یاران انقلاب"، احزاب غیر قانونی احمدی نژادی ها هشدار داد.

 - عبدالرضا داوری: جریان اصولگرایی دچار فروپاشی درونی شد.

 - فشار قالیباف برای تغییر پلیس راهور تکذیب شد.

 - وزیر بهداشت: مرگ "کیارستمی" می توانست اتفاق نیفتد.

 

 ۸ - آفتاب

 

 - اعلام موجودیت "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی". قلُ دوم جبهه دوم پایداری متولد شد.

 - فیاض زاهد در گفتگو با افتاب گفت: اصولگرایان باید از مریخ کاندیدا بیاورند.

 - صادق زیباکلام در روایتی گفت: "اکثر اصواگرایانی که با انها صحبت میکنم برای اثبات حرفشان می گویند؛ اقای دکتر این خبر را BBC گفته است"

 

 ۹ - همشهری

 

 - ژاپنی ها پوشکی ساختند که دارای حسگری است که به ادرار کودک حساس است و به محض کثیف شدن پوشک با صدای بوقی آن را به والدین خبر میدهد.

 

 ۱۰ - جام جم

 

 - ۹ دی به روایت نمایشنامه "عصر آن روز" اجرا خواهد شد. از ویژگی های فنی این نمایش استفاده از فناوری نوین "سی دی مپ" میباشد که به صورت بسیار طبیعی در حالت رئال و دنیای واقعی به نمایش در می آید. (اما واقعیت چیز دیگری است که خود حکومتیان نیز خود از آن باخبرند. تظاهرات ساندیسی با سرویس مجانی رفت و آمد کجا و تظاهرات خود جوش مردم پس از اعلام نتایج کودتائی انتخابات 88 در خیابان انقلاب کجا!)

 

 ۱۱ - رسالت

 

 - آل اسحاق عضو مؤتلفه اتاق بازرگانی و مشاور اقتصاد مقاومتی رییس اتاق گفت: منابع اقتصادی کشور در دستان بچه های انقلاب نیست.

 

 ۱۲ - وطن امروز

 

 - شکایت روحانی از بذرپاش

 

۱۳ - دنیای اقتصاد

 

 - روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از سایت "تاریخ ایرانی" با عنوان "سفیر کشی، از گریبایدوف تا کارلوف" نوشت: خبر ترور اندری کارلوف سفیر روسیه در انکارا درست در لحظه ای به ولادیمر پوتین رسید که او قصد داشت برای افتتاحیه نمایشی از گریبایدوف به سالن تئاتری در مسکو برود.

( زمستان 188 سال پیش در تهران و گذر ایلچی بازار، گریبایدوف سفیر روسیه ترور شد. گریبایدوف با نگهداشتن دو زن گرجی جهت بازگشت به سرزمینشان در سفارتخانه روسیه در ایران، موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرد که با فرمان جهاد "میزا مسیح" مردم به داخل محل اقامت سفیر ریختند و با شعار الله اکبر او را کشتند. تنها مالتسوف دبیر اول سفارت از این گروه سفارت زنده ماند (در این یادداشت گریبایدوف یک بار در بازار ترور می شود و یکبار در محل اقامتش و در اخر در سفارت روسیه. اصرار سایت "تاریخ ایرانی" و همچنین دنیای اقتصاد بر پوشیده نگاه داشتن محل قتل اعضای سفارت روسیه که به تحریک انگلیس در محل سفارت روسیه صورت گرفت شاید به خاطر عدم تداعی قضایای تسخیر سفارت امریکا در ایران باشد که مورد انتقاد حضرات است. اعضای سفارت شوروی در اولین سال های پس از انقلاب اکتبر روسیه برای دومین بار در ایران  به قتل رسیدند)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 دی

 
 

اشتراک گذاری: