ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

مرور مطبوعات 12 دیماه

یک کلاس ابتدائی سیاسی

برای میرسلیم تشکیل بدهید!

 
 

  

۱ - ایران

- آرش صادقی (پس از 70 روز اعتصاب غذا) و همسرش مرخص شدند. - افتتاح مرکز حمایت از دختران آسیب دیده 11 تا 17 ساله - پی افکندم از " فحش " کاخی بلند ، وقتی رکیک بودن مد می شود. - ناصر تکمیل همایون در آیین نکوداشت نود و دومین زاد روز باستانی پاریزی : تاریخ نگاری باستانی پاریزی برگرفته از مکتب تاریخ نویسی باستانی پاریزی است

۲ - اطلاعات

- رئیس جمهوری در دیدار ولید معلم وزیر خارجه سوریه :محور مذاکرات صلح باید حاکمیت دمشق بر سوریه و بازگرداندن امنیت به این کشور باشد.

۳ - جمهوری اسلامی

- معاون اجتماعی بهزیستی : پنج و نیم درصد از دو و نیم میلیون زن سرپرست خانواده در کشور _ معادل 137 هزار و 500 نفر _ را دخترانی تشکیل می دهند که هرگز ازدواج نکرده اند .

۴ - شرق

- عباس شاکری اقتصاد دان و استاد دانشگاه: در حال حاضر آنچه ما به عنوان صادرات در کشور داریم، اغلب نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی است که در واقع نباید به عنوان صادرات غیرنفتی شناخته شوند. در مجموع حدود 10 درصد از صادرات ما کالاهای صنعتی و کشاورزی است. در حال حاضر حجم زیادی یارانه به بخش خام فروشی تعلق می گیرد ، این در حالی است که این بخش برای صنایع پایین دستی کشور به هیچ وجه "مادری" نمی کند ، اما نام آنها "صنایع مادر" است، در خام فروشی، با ارزش افزوده پایین، شاهد صادرات به کشورهای مختلف هستیم و مسئولان کشور این گونه مواد اولیه را برای تولید و اشتغال کشورهای دیگر به ارمغان می آورند. شاکری تصریح کرد : آنچه به عنوان افزایش نرخ ارز برای حمایت از صادرات رخ می دهد، در حقیقت برای صنایعی است که خام فروشی می کنند و فقط نام " صنایع مادر" را دارند و حاشیه سود بالایی دارند و مالیات ناچیزی هم پرداخت می کنند که از رانت های ویژه هم برخوردارند. افزایش نرخ ارز، تصنعی و در جهت منافع گروه های خاص است. - نماینده تهران : شهردار از حوزه مدیریتی خود خبر ندارد

۵ - آرمان

- آیت الله هاشمی: سید حسن (خمینی) سرمایه اصلی انقلاب است.

۵ - اعتماد - حافظی: گزارش تلفیق شهرداری 400 صفحه بوده اما مسؤلان آن 69 صفحه از گزارش را حذف کرده اند.

۷ - آفتاب

- ایرج (خواننده قدیمی) : اگر به گذشته بر می گشتم یقین دارم کمافی السابق راه هنر و آواز را پیش می گرفتم . به اعتقادم هنر تنها راه نجات بشر از روزمرگی و افسردگی و سرگشته حالی است.

۸ - دنیای اقتصاد

- سخنگوی شورای نگهبان: زنان حتما می توانند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند، ولی موضوع رجل سیاسی در شورای نگهبان هنوز به نتیجه نرسیده است .

۹ - همشهری

- فروش مدرسه با دانش آموزان؛ 600 میلیون تومان.

۱۰ - جام جم

- مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام می شود.

۱۱ - کیهان

- تمام نامزدهای انتخاباتی آمریکا دچار اختلالات جنسی بوده اند.

۱۲ - رسالت

- میرسلیم : در دیدارهای رسمی مقام معظم رهبری، آن بزرگواری که پیش از فرمایشات رهبر انقلاب سخنرانی می کند ، به گونه ای سخن می گوید که انگار خودش رهبر این مملکت است. (آقائی که هنوز نمیداند سخنران پیش از سخنرانی رهبر، در واقع گزارش میدهد نه سخنرانی، مثل سخنرانی های فرماندهان سپاه در همین نوع مراسم، چگونه می تواند درک کند مسائل و مناسبات پیچیده جهانی را؟)

۱۳ - وطن امروز

- وطن امروز به نقل از حافظ نوشت: حافظ با همه واژه هایی که در دین و سنت مقدس بوده ، بازی و طنازی کرده است ( در زبان نقد و طنز حافظ؛ امام شهر ، فقیه مدرسه ، مفتی ، واعظ و قاضی همه از یک طبقه اجتماعی اند که خود را علما می گویند ،که در کاربرد اداری زمان حافظ، به معنی حکومت در ولایات یا شغل مهم دولتی است ...حافظ با طنز خود ،کسانی که دین را دکان کرده اند و تاجر دین شده اند رسوا می کند/ حافظ به گفته حافظ / [دکتر محمد استعلامی، تهران، انتشارات نگاه] "ز کوی میکده دوشش به دوش می بردند / امام شهر که سجاده می کشید به دوش")


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دی

 
 

اشتراک گذاری: