ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مازندانی ها، قمی ها و اصفهانی ها

قهرمان های اول تا سوم چاقی

 
 
 
 
 

 

از آنجا که در جمهوری اسلامی همه امور یا به مقام معظم رهبری یا بقول مرحوم عسگراولادی به "مقام عظمای ولایت" وصل است و یا به بسیج و سپاه در اصفهان هم  بمناسبت برنامه بسیج ملی جهت کاهش مصرف قند، نمک و چربی  اعلام شد:

طبق آمار سال 89 تا 91 در شهرستان اصفهان اصفهانی های بالای 30 سال 44 در صد اضافه وزن دارد و 27 درصد از مرز اضافه وزنی گذشته و به چاقی رسیده اند و به این ترتیب 70 درصد اصفهانی ها یا اضافه وزن دارند و یا چاق هستند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت استان‌های مازندران و قم به لحاظ چاقی در جایگاه اول و دوم قرار دارند و حالا اصفهانی ها رقیب آنها شده اند.

به اصفهانی ها توصیه شده که در طول روز کمتر از 5 وعده غذا بخورند و بجای آن بیشتر میوه بخورند. مثلا 500 گرم میوه و سبزی در روز. مصرف میوه و سبزی‌ها در کاهش بیماری‌های مزمن از جمله چاقی، دیابت نوع دوم (ساده‌ترین نوع دیابت)، فشار خون و افزایش چربی‌های خون مؤثر است و از سه سم شکر، نمک و چربی فاصله بگیرند.

ضمنا از ماست هم غافل نشوند زیر ویتامینB2  لبنیات بخصوص اگر در ظروف تیره نگهداری شوند به سلامت آنها کمک می کند. البته این دستورات شامل همه می شود اما فعلا بحث بر سر اصفهانی هاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دی

 
 

اشتراک گذاری: