ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به رهبری "منصورالسلوم"

دولت خود گردان کردها

در سوریه فدراتیو آینده!

 
 
 
 
 

 

کردهای سوریه برای منطقه خودگردان در چارچوب سوریه کارپایه اولیه یک قانون اساسی را تدوین و منتشر کردند. این قانون اساسی برای یک نظام فدرالی است که نام آن را "قرار داد اجتماعی" نهاده اند که فعلا براساس آن مناطق کردنشین سوریه تا برگزاری انتخابات آینده دراین کشور اجرا می شود. پایگاه خبری "روسیه الیوم" در این زمینه نوشت: "شورای موسسان نظام فدرال با حضور ۱۶۵ شخصیت از سه بخش کردنشین و مناطقی که درجریان جنگ داخلی سوریه کردها آنها را اداره می کنند یک «قرارداد اجتماعی» را برای اداره امور منطقه تصویب کرد". این نشست در "الرمیلان" در استان "حسکه" برگزار شد.

منصور السلوم، رئیس مشترک کمیته اجرایی نظام فدرال در شمال سوریه در همین ارتباط گفت:

ما درصددیم تا اجرای قانون اساسی فدرال را آغاز کنیم. ما برای انتخابات ظرف شش ماه آماده می‌شویم.

در سند سیاسی شورای موسسان فدرال قید شده است: ما در "مناطق آزادشده"، زندگی خود را بر اساس این قرارداد ساماندهی می‌کنیم. تمامی گروه‌ها در شمال سوریه با این قرارداد موافقت کرده‌اند تا در مورد قانون اساسی دموکراتیک توافق شود که ضامن حقوق تمامی سوری‌ها باشد.

در قرارداد اجتماعی قید شده است که "کنگره ملت‌های سوریه" بصورت دموکراتیک تاسیس شود که این امر به منزله پارلمانی است که هر چهار سال یک بار انتخاب می‌شود و در راس ماموریت‌های آن قانون گذاری و ترسیم سیاست‌های کلی است.

این قرارداد همچنین تمامی زبان‌های مورد استفاده در شمال سوریه را به عنوان زبان‌هایی برابر به رسمیت می‌شناسد و هر یک از نژادها در شمال سوریه می‌تواند زندگی و امور خود را با زبانش ساماندهی کند. از جمله سریانی ها، ارمنی ها و دیگر نژادها و ملیت ها.

مطابق این قرار داد، نیروهای دموکراتیک سوریه "نیروی دفاع مسلح" برای نظام فدرال در شمال سوریه به شمار می آید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دی

 
 

اشتراک گذاری: