ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحریک نظامی پس از تحریک سیاسی

آخرین فرمان های اوباما:

لشکر کشی نظامی علیه روسیه

ریا نووستی- ترجمه و تدوین نعمت بوستانی

 
 
 
 

مجله" فوکوس" چاپ آلمان خبر از ورود تانک های جدید و دیگر خودروهای  نظامی آمریکایی به شهر بندری" برمن" در آلمان فدرال داد. همراه گردان های تانک و خودروهای نظامی، سه هزار و پانصد نفر از لشگر شماره چهار پیاده نظام ارتش آمریکا نیز وارد این شهر بندری شدند. شمار تانکها و خودروهای نظامی چند هزار اعلام شده است.

این اقدام تحریک آمیز نظامی بدستور شخص اوباما در آخرین روزهای اقامتش در کاخ سفید و در هماهنگی با دولت آلمان صورت گرفته است. ظاهرا اقدام تحریک امیز اخراج دیپلمات های روسیه از امریکا به نتیجه ای که اوباما انتظار داشت نرسید و واکنش خونسردانه پوتین آن تحریک سیاسی را بر هم زد. اکنون اوباما برگ دیگری را زمین زده و دست به تحریک نظامی زده است که باید دید واکنش روسیه چه خواهد بود. روز گذشته مهم ترین اخبار تلویزیون های روسیه درباره سرمای شدید در این کشور و جشن های کریسمس ارتدوکس ها بود و لحظاتی از حضور پوتین در یکی از شهرهای کوچک و در خانه یکی از اهالی محل را نشان دادند. در این تصویر پوتین لباس غیر رسمی به تن داشت و با اهل خانه دور یک میز چوبی که غذائی ساده در چند بشقاب روی آن بود نشسته بود. شاید با پایان تعطیلات کریسمس ارتدوکس ها و جریان یافتن زندگی سیاسی عادی در روسیه، شاهد واکنش هائی درباره این لشکر کشی ناتو در مرزهای روسیه باشیم.

مقامات ناتو، هدف از این لشکر کشی تقویت نیروهای نظامی ناتو در مرزهای روسیه در شرق اروپا اعلام شده است. نیروهای جدید قرار است در مرزهای روسیه با لهستان و سه کشور پری بالتیک استقرار یابند.

در واکنش به این لشکرکشی برخی از سیاستمداران آلمانی به مخالفت برخاستند. " دیتمار ویدکه" نخست وزیر ایالت "براند نبورگ" آلمان از حزب سوسیال دمکرات این کشور گفت: این اعزام نیرو (لشکر کشی) صلح را در منطقه با خطر روبرو میکند. مشکلات سیاسی با روسیه را تنها می توان با درایت و خونسردی و از طریق گفتکو های همه جانبه حل و فصل کرد".

معاون رهبر حزب چپ آلمان "توبیاس فلوگر" نیز در ارتباط با این نقل و انتقالات نظامی گفت: این اقدام ناتو مسابقه تسلیحاتی با روسیه را افزایش میدهد. سال گذشته ناتو در مرزهای جمهوریهای پری بالتیک و روسیه مانور" ضربه شمشیر" را انجام داد و در عمل واکنش روسیه را جهت تقویت نیرو های نظامی خود با کشورهای اروپایی را بدنبال آورد ".

(در مانور ضربه شمشیر بیش از چهل هزار نیروی نظامی ناتو تمرین های جنگی انجام دادند و متعاقب آن روسیه در "کالنین گراد" که با غربی ترین منطقه اروپایی مرز مشترک دارد و در شهر"سواستوپل در شبه جزیره کریمه موشک های قدرتمند "اسکندر" و موشک اس 400 را مستقر کرد. م).


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 دی

 
 

اشتراک گذاری: