ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 19 دیماه

سالگرد ازدواج نشده

سال اول طلاق آغاز میشود

 
 
 
 

 ۱ - ایران

- گزارش روزنامه ایران با عنوان "چادر خوابی اطراف بهشت زهرا": درست روبه روی حرم مطهر مأمن تعدادی کارتن خواب سابق شده است. در همین چند دقیقه حضور ما ماموران شهرداری شیر پرفشار اب را روی چادرهای انها گرفتند تا به بهانه شست و شو بلندشان کنند. یک روز هم ماموران ریختند و چادرهایشان را اتش زدند و هرکدامشان را به جای دیگری فراری دادند، اما دو روز نگذشته دوباره راهشان به همین نقطه کج شد.
- اعلام عناوین ایام الله دهه فجر انقلاب. چهارشنبه 13 بهمن عدالت و پیشرفت، 16 بهمن تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، 17 بهمن اقتصاد مقاومتی و...

۲ - اطلاعات

- جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: برخی 3600 تومان را نرخ جدید دلار مطرح میکنند، در صورتی که این رقم درست نیست. دلار حاصل از صادرات کالاهای غیر نفتی باید به سیستم کشور بازگردد. نمی توان در شعار اعلام کرد که به دنبال "اقتصاد مقاومتی" هستیم، اما به محض انکه تریبونی در اختیار ما قرار می گیرد، کاملا خلاف شرایطی سخن بگوییم که زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است. معاون اول رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد: تعللی نسبت به عرضه ارز یا فروش آن توسط صادرکنندگان به بانک مرکزی صورت نگیرد و نیاز نباشد که انان را "مکلف" کنیم. در حال حاضر می توانند ارز را به قیمت ازاد به بانک مرکزی بفروشند. (اتاق بازرگانی حتی حاضر نیست ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ ازاد به بانک بفروشد. اتاق بازرگانی شرط فروش ارز صادراتی خود به بانک مرکزی را نرخ "حواله ارزی" که همان نرخ دبی وگرانتر از بازار آزاد تهران میباشد قرار داده است)

۳ - جمهوری اسلامی

- اغاز صادرات گندم ایران به بازارهای جهانی.
- مرگ 470 غیرنظامی سوری در حملات ائتلاف امریکا.

۴ - شرق

- زهرا ساعی، عضو فراکسیون امید و نماینده تبریز در مجلس پیشنهاد رییس جمهور برای اعلام عمومی حساب ها را به فال نیک گرفت و گفت: مسئولان به جای مجادله در این رابطه باید در اعلام عملکرد مالی خود پیشقدم باشند. البته مردم اگاه هستند و در زمان لازم واکنش نشان خواهند داد.
- محسن غرویان: همه زمانی را که دولت در دست احمدی نژاد بود به خاطر دارند و دیگر نمی خواهند چنین تفکری کشور را اداره کند، پس به کسانی مانند جلیلی رای نخواهند داد.

۵ - ارمان

- طلاق قبل از سالگرد ازدواج. هر ساعت 20 طلاق رخ میدهد.
- یک مقام مسئول در قوه قضائیه : جلوگیری از ازدواج 70 ساله ها با کودکان.

۶ - آفتاب

- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بیشترین حجم کالای قاچاق ساخت چین است.

۷ - دنیای اقتصاد

- دنیای اقتصاد: چنانچه تحریم ها علیه ایران متوقف شوند شرایط برای ارتباط با سرمایه گذاری سایر کشورهای دارای تکنولوژی پیشرفته تر از چین مهیا خواهد شد. ایران باید از هم اکنون در صدد کسب بازار محصولات اولیه خود در کشورهایی باشیم که جایگزین چین در تولید محصولات نهایی می شوند.

۸ - جام جم

- ترامپ: فقط ابله ها رابطه خوب با روسیه را رد میکنند.

۹ - همشهری

- اوباما در طول 8 سال، پنج بار به رهبر ایران نامه نوشت.

۱۰ - رسالت

- استاد "غلامحسین ابراهیمی دینانی" فیلسوف برجسته در پاسخ به این سوال که چندی پیش مسعود بهنود کارشناس شبکه BBC فارسی از قول شما نقل کرد که از اسلام فلسفه در نمی اید گفت: BBC غلط کرد.

۱۱ - کیهان

- توصیه های اخلاقی شیخ نخودکی اصفهانی؛ شیخ حسن علی معروف به "نخودکی" صاحب کرامات فراوان بود. پدرش بر اثر مشاهده کراماتی از حاج محمد صادق در مورد همسرش و افزایش شیر در سینه او تا اخر عمرش از ارادتمندان ویژه مرحوم شد و مدت 22 سال در خدمت وی بود. یکی از اعیان و ملاکان نقل میکند: مدت ها به بیماری قند شدیدی مبتلا بودم چون خدمت ان بزرگمرد رسیدم و حال خود را شرح دادم، حبه قندی مرحمت کردند و فرمودند: بخور. بهبود یافتم. شیخ فرمودند: از این واقعه با کسی سخن مگو، اما من پس از 10 سال یک روز در محفلی، ماجرای بهبودی خود را بازگو کردم و با کمال تأسف بیماریم عود کرد. از توصیه های شیخ حسن اصفهانی معروف به نخودکی: به آن مقدار تحصیل کن که از قید تقلید وارهی.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 دی

 
 

اشتراک گذاری: