ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگوی سیما با ناطق نوری، پس از هاشمی

چرا "سیما" بعد ازمرگ

یاد هاشمی رفسنجانی افتاده!

 
 
 
 

 

علی اکبر ناطق‌نوری در برنامه «این شب‌ها» که از شبکه اول سیما پخش شد، در مورد آشنایی خود با هاشمی رفسنجانی گفت: آشنایی من با ایشان به آغاز نهضت امام و سال ۱۳۴۲ بازمی‌گردد.

آقای هاشمی به همراه آقايان بهشتی، مطهری، باهنر، مهدوی کنی، غیوری، جز موسسین جامعه روحانیت مبارز هستند و ما هم جزء جوانان آن تشکل بودیم. در تشکیل این تشکل مرحوم باهنر و بهشتی و مطهری خیلی فعال بودند. و آقای هاشمی نیز در تنظیم اساسنامه کمک دهنده به آیت‌الله بهشتی بودند.

امام هرکاری که داشت با ایشان مطرح می کرد. حزب جمهوری را ابتدا امام با ایشان مطرح کرد و اولین پول را هم امام به آقای هاشمی دادند و گفتند لازم است حزب راه اندازی کنید و پول درست و حسابی هم کمک کردند.

هاشمی از معدود افرادی بود که پر ظرفیت بود. واقعا گاهی من خُلقم  از ظرفیت بالای ایشان تنگ می‌شد. من آدم کم ظرفیتی نیستم اما واقعا تعجب می‌کردم از سعه صدر ایشان.

هاشمی از ریا، دو چهره بودن و از تملق و ... بدش می‌آمد و از کسانی که این خصلت را داشتند، متنفر بود.

ما سالیان سال و اخیرا که در مجمع بودیم خیلی به هم نزدیک بودیم. در همین مجمع تشخیص مصلحت نظام ایشان می‌گفت که چون‌ اقای واعظ طبسی از مشهد به تهران می‌اید و جلسات هم تا سر ظهر طول می‌کشد، چند نفری برای نهار دور هم جمع شویم. از این رو برخی از اعضای مجمع به شوخی به ما می‌گفتند انجمن اسلامی مجمع. ما در آنجا بحث‌های خودمانی را داشتیم و حتی پس از فوت مرحوم طبسی این جلسات تا این اواخر ادامه داشت.

ما مرده پرست هستیم. وقتی بر بالای سرآقای هاشمی رفتم، بی‌اختیار نتوانستم خودم را کنترل کنم و همه آن توهین، تهمت و کج اندیشی‌ها که به ایشان روا داشتند را مرور کردم.  هم دیروز و هم امروز به حسینیه جماران رفتم و منقلب شدم اما این حس به خاطر از دنیا رفتن هاشمی نیست، بلکه جفایی است که به او شد.

من قائل به وجود نفوذی نیستم بلکه خودمان هستیم. زمانی که قرار بود برای صداوسیما رییس انتخاب شود، پیش مرحوم شهید بهشتی بودم که برای او لیستی آوردند و او نفرات اول را با علامت زدن مشخص کرد. بعد لیست را به من داد تا نظرم را مطرح کنم. در آن لیست دیدم شهید بهشتی در مورد فردی که به او توهین و فحاشی می‌کند، نظر مثبت داده است. به او گفتم چرا به این فرد رای مثبت داده‌اید که او گفت شاید او از چهره و قیافه بهشتی خوشش نیاد اما مدیر خوبی است.  با این دیدگاه است که می‌توان کشور را اداره کرد نه تنگ نظری. زمانی که شهید بهشتی خواست از مشهد بیاید، در چندین شهر به او اجازه سخنرانی ندادند اما وقتی که شهید شد، به دنبال تجلیل از او بودند.

آقای هاشمی تا بود می‌گفتند او این چنین و آنچنان است . بعد از خبر درگذشتش اگر همه شبکه‌های صداوسیما از او تجلیل کنند فایده‌ای ندارد چرا که هاشمی رفته است.

تا که بودیم نبودیم کسی

کشت ما را غم بی‌همنفسی

تا که رفتیم همه یار شدند

خفته‌ایم و همه بیدار شدند

قدر آئینه بدانیم چو هست

نه در آن وقت که افتاد و شکست

منبع: ایلنا


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: