ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 دی  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین به کنفرانس مونیخ نمی آید

مذاکرات و همآهنگی های روسیه و چین

سایت و تلویزیون جدید" خط سرخ"

وابسته به حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 

 روز یازدهم ژانویه خبرگزاری تاس به نقل از" دیمیتری پیسکوف" سخنگوی مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: رئیس جمهور این کشور" ولادیمیر پوتین" در کنفرانس سالانه مونیخ که در ماه آینده- فوریه در شهر مونیخ آلمان تشکیل می شود شرکت نخواهد کرد.

کنفرانس مونیخ هر ساله جهت بررسی مشکلات اجتماعی و اقتصادی جهان توسط سران دولت ها و متخصصین رشته های مختلف علمی تشکیل می شود.

روسیه از سال 1990 میلادی به این کنفرانس دعوت شده است. ده سال پیش" ولادیمیر پوتین" در کنفرانس مونیخ شرکت کرد و طی سخنانی رهبران کشورهای غربی را مسئول بحران های متعدد جهانی دانست و اعلام کرد: سیاست دو گانه غرب برای روسیه غیر قابل پذیرش است. از آن تاریخ به بعد دولت روسیه سعی کرد تا سیاستی مستقل از کشورهای غربی را اتخاذ نماید.

یاد آوری می شود که سال گذشته به جای رئیس جمهور، نخست وزیر روسیه" دیمیتری مدویدیف" در کنفرانس مونیخ شرکت کرد.

 

در خبری دیگر:

 

روز سیزدهم ژانویه خبر گزاری رسمی چین "شین هوا" اعلام کرد که هیات های دولتی جمهوری خلق چین و روسیه برای رسیدگی به اوضاع امنیتی شمال و شرق آسیا دیدار کردند. در این دیدار هر دو کشور قرار داد ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی، مبنی بر استقرار سامانه های موشکی آمریکایی در خاک کره جنوبی را مورد بررسی قرار دادند. این مذاکرات با شرکت معاونان وزارت خارجه  جمهوری خلق چین" کنگ ژوان" و" ایگور مورگولوف" معاون وزیر خارجه روسیه در پکن انجام شد.

پکن و مسکو در پی آن هستند تا طرح مشترکی را جهت مقابله با به خطر افتادن امنیت دو کشور و حفظ توازن استراتژیک نیروها در خاور دور اتخاذ نمایند. روسیه و چین بر این باور هستند که وضعیت در شبه جزیره کره و شمال آسیا پیچیده و حساس شده  و باید با خویشتنداری از اقداماتی که منجر به تشنج آفرینی در منطقه می شود جلوگیری کرد.

ماه جولای سال گذشته واشنگتن و سئول توافق کردند تا سامانه های موشکی ضد هوایی و موشکهای رهگیر راکت های بالستیک در ارتفاع بالا را در خاک کره جنوبی مستقر کنند.

در همین ارتباط" ویکتور پزنیهیر" معاون اول رئیس عملیاتی نیروی هوایی روسیه گفت: استقرار سامانه های موشکی توسط واشنگتن در شبه جزیره کره می تواند ماهواره هایی را که در محورهای پائین هستند نابود کنند و خطری برای ماهواره هایی که از آن ها استفاده آزاد می شوند باشند . به همین مناسبت مسکو اقدامات لازم را برای هر تهدیدی به عمل خواهد آورد.

اخیرا" شین جین پینگ" ریس جمهوری خلق چین نیز ضمن محکوم کردن توافق نامه واشنگتن و سئول، جهت استقرار سامانه های موشکی در شبه جزیره کره گفته است: این اقدام می تواند وضعیت کاملا متفاوتی را در شمال و شرق آسیا رقم بزند.

http://www.rline.tv/news/2017-01-13-

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 دی

 
 

اشتراک گذاری: