ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 دیماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرانسه پس از انگلستان

"فرگزیت" پس از "برگزیت"

اتحادیه اروپا از هم می پاشد!

 
 
 
 

 

اهمیت اخبار و رویدادهای امریکا و اتحادیه اروپا در کنار اخباری که نرم و آهسته در مسکو اعلام می شود، بر اخبار و رویدادهای داخل کشور برتری گرفته است. این درحالی است که این اخبار و رویدادها بی ارتباط با آینده ایران نیز نیست. علاوه بر سخنان هشدارگونه صدر اعظم آلمان و انتقال نیروهای نظامی به لهستان برای محاصره روسیه و تدارکات روسیه برای دیدار روسای جمهوری روسیه و امریکا، انتخابات مهم ریاست جمهوری فرانسه نیز در پیش است.

آخرین نتایج نظرسنجی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که بزودی برگزار می شود نشان دهنده پیشتازی نامزد حزب جمهوریخواه این کشور "فیون" است. "فیون" اعلام کرده مخالف تحریم ها علیه روسیه است و باید با این کشور ارتباط همه جانبه داشت و برای این ارتباط نیازی به جلب نظر امریکا نیست، که البته این بیان بی نیازی یک جمله دیپلماتیک است زیرا ترامپ خود طرفدار این مناسبات است و فیون در حقیقت موافقت خود با ترامپ را اعلام کرده است. رقیب وی در انتخابات فرانسه نیز خانم "لوپن" است که شانه به شانه او حرکت می کند. وی بی پروا تر از فیون اعلام کرده که اساسا نیازی به حضور فرانسه در اتحادیه اروپا نیست و از هم اکنون به دیدار ترامپ رفته است.

به نوشته دیلی تلگراف، «آنتونی گاردنر» نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا که میداند بزودی باید به امریکا بازگردد در انتقاد از مواضع ترامپ در برابر اتحادیه اروپا گفته است:

"تصور اینکه با حمایت از فروپاشی اتحادیه اروپا منافع خود را گسترش میدهیم احمقانه است!"

بعد از "برگزیت" باید پس از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در انتظار "فرگزیت" بود؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 دی

 
 

اشتراک گذاری: