ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عده ای موافق و عده ای مخالف اند

مینی بوس های فرسوده

از حرکت در شهر محروم می شوند؟

 
 
 
 

 

گفته می شود نزدیک 4 هزار مینی بوس فرسوده در قلب تهران و حاشیه آن مسافر جابجا می کنند. هر بار که آلودگی هوای تهران از مرز خطر مرگ می گذرد، متولیان شهری یاد این مینی بوس ها و نقش آنها در این آلودگی می افتد و از حذف مینی بوس از سیستم جابجائی شهری سخن می گویند. گاهی هم میگویند آنها را نوسازی می کنند. یک زمانی قرار شد شبکه مینی بوس شهری نوسازی شود و 110 دستگاه هم جایگزین شد اما 110 مینی بوس در برابر نزدیک به 4 هزار مینی بوس درحال مسافر کشی موش است درکنار فیل.

برخی می گویند مینی بوس حلقه اتصال تاکسی با اتوبوس است و برخی می گویند این حلقه نباشد بهتر است. مدیریت چند پارچه پایتخت اجازه نمیدهد یک تصمیم واحد در این زمینه گرفته شود. یا رومی رم و یا زنگی زنگ. یا مینی بوس شهری لازم است و در نیتجه باید این ناوگان را نوسازی کرد و یا لازم نیست و باید ناوگان تاکسی را تقویت کرد و رانندگان و صاحبان مینی بوس ها را هم به این ناوگان وصل کرد. هم شتر و هم مرغ، یعنی ادامه حرکت مینی بوس های فرسوده در خیابان های شهر.

مثل همین خبر و اظهار نظر جدید مقامات:

از ۹۲۹ دستگاه مینی‌بوس فرسوده، ۶۲۳ دستگاه در مدار جایگزینی قرار گرفته‌اند و تا پایان سال جاری همه مینی‌بوس‌های فرسوده از سطح شهر جمع‌آوری شده و برای همیشه از تهران خداحافظی می‌کنند.

و باز استدلال می شود که چطور رانندگان مینی‌بوس که عمدتا بالای ٥٠ سال دارند می‌توانند در این سن‌وسال مجوز تاکسی بگیرند؟

این اظهار نظر آخر را معاون شهردار تهران کرده که گویا موافق ادامه حرکت ناوگان مینی بوس ها در شهر است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آذر

 
 

اشتراک گذاری: