ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 29 آبان

تفکر رابطه با امریکا

باعث آرایش زنان ایران شده!

 
 
 
 

 

۱ - ایران 

 - آیت الله محمد یزدی (بازنده بزرگ انتخابات مجلس خبرگان که نه تنها از ریاست این مجلس حذف شد بلکه مردم او را از مجلس خبرگان هم طرد کردند) در دیدار با سردار (معروف به سردار شکنجه) نقدی:

متاسفانه امروز به دلیل واردات انبوه وسایل آرایشی شاهد تغییر سبک زندگی هستیم که ناشی از تفکر رابطه با آمریکاست.

 - شافعی رئیس پارلمان بخش خصوصی : در شرایطی که قیمت کالاهای ایرانی بالا رفته و قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته ، اکثر خانوارهای کم درآمد به سمت خرید کالاهای بنجل چینی روی آورده اند.

 - اوباما: معترضان ترامپ را به سکوت دعوت نمی کنم.

 - روزنامه ایران به بهانه سالروز اعطای لقب سردار ملی و سالار ملی به ستارخان و باقرخان نوشت؛ جنبش مشروطه را تهران پدید آورد ولی پیشرفت آن را تبریز بر گردن گرفت. هنگامی که مجلس شورای ملی به دستور محمدعلی شاه قاجار منحل شد، مجاهدین آزادیخواه تبریز، نخستین کسانی بودند که در مقابل این حرکت ارتجاعی ایستادند.

محمدعلی شاه ، در پاسخ به چنین حرکتی، "عین الدوله" را به فرمانداری آذربایجان منصوب و او را مأمور سرکوب این اغتشاش کرد. اما انقلابیون تبریز به رهبری ستارخان و باقرخان سرسختانه مانع تسلط این قشون بر شهر شدند. مشروطه خواهان گیلانی و بختیاری ، بر تهران مسلط شده بودند (فتح تهران به سرکردگی دو فئودال بزرگ  سپهدار تنکابنی و سردار اسعد بخیاری) و بار دیگر مشروطیت را برقرار ساخته بودند . مجلس به پاس رشادت های ستارخان و باقر خان انها را به لقب " سردارملی " و "سالار ملی" مفتخر ساخت.

(هنوز بسیاری از افراد بی نظر که شیفته مسائل تاریخی وطن خود هستند به این "میوه چینان" انقلاب، ندانسته صمیمانه عشق می ورزند. هنوز هم آثاری که در زمینه تاریخی ایران انتشار می یابد بیانگر تلقین این خط فکری است که به اصطلاح مجاهدین گیلان به رهبری سپهدار تنکابنی و مجاهدین بختیاری به رهبری سردار اسعد بختیاری تهران را "فتح" کردند، اما در حقیقت فئودال ها و پشتیبانان خارجی آنها که از اوج گیری انقلاب وحشت پنهانی داشتند، بر موج انقلاب سوار شدند و پس از فتح تهران با عین الدوله در جمع زعمای مشروطیت! عکس یادگاری گرفتند، یاران و مجاهدین همراه ستارخان را خلع سلاح کردند و خود وی را تیر زدند که آخرالامر جراحت تیری که به پایش زده بودند اورا به کام مرگ کشاند/دولت ها و دولتمردان ایران در عصر مشروطیت/ ح.م ، زاوش/

مشروطه طلبان که خان های بختیاری و پاره ای از فئودال های روشنفکر و در عین حال حسابگر به آنها پیوسته بودند تهران را "فتح " کردند. مشروطیت احیا شد، اما با هویتی مخدوش تر، بورژوازی ملی  و خرده بورژوازی که در مرحله نخستین انقلاب مشروطه نقش اساسی داشتند، رنجور شدند ، گروهی از خان ها و فئودال های سرشناس نظیر سردار اسعد بختیاری و سپهدار تنکابنی فئودال بزرگ گیلان به قهرمانان مشروطه تبدیل شده و قدرت سیاسی را قبضه کردند. چرا چنین شد ؟ / انقلاب ناتمام، رحمان هاتفی/ این بود افسانه " فتح تهران" توسط مجاهدین گیلانی و بختیاری، اگر چه عناصری از مجاهدین اصیل نیز در اردوی آنها بودند)

 

 ۲ - اطلاعات

 

 - محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات (اتاق بازرگانی) ایران: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است و امیدواریم که با دقت نظر در اجرای ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی این ابلاغیه به سرنوشت ابلاغیه های قبلی دچار نشود.

 

 ۳ - جمهوری اسلامی 

 

 - نخست وزیر سابق سوئد: ترامپ به معنای پایان غرب است.

 

 ۴ - آرمان

 

 - احتمال مذاکره رئیس دولت اصلاحات با روحانی

 - امام جمعه گرگان: در انتخابات اخیر آمریکا ، ایالت کالیفرنیا ادعای جدا شدن از آمریکا را مطرح کرد

 - امام جمعه کاشان :چهار ایالت آمریکا خواستار جدا شدن از آمریکا و پیوستن به کانادا هستند.

 - جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مجلس: آمریکا به 52 کشور مستقل تجزیه می شود و پس از آن این کشورهای جدیدالتأسیس در سازمان ملل به ثبت می رسند "آمریکا دارای 50 ایالت است"

 

 ۵ - شرق

 

 - فروزنده معاون پارلمانی احمدی نژاد: سال 92 مردم به دنبال ناجی بودند.

 - با منتفی شدن بازگشت رئیس سابق دولت به نظر می رسد که نسخه عیب یابی شده او، یعنی سعید جلیلی پا جای او خواهد گذاشت.

 

 ۶ - آفتاب

 

 - کواکبیان: رئیس جمهور جدید آمریکا اهل تعامل با ایران است.

 

 ۷ - خبر جنوب

 - توصیه محمد هاشمی به دولت روحانی : دولت باید در زمان باقی مانده به حل برخی مسائل مورد توقع مردم بپردازد، یکی از مسائلی که وجود دارد عدم اطلاع رسانی است.

 

 ۸ - مردم سالاری

 

 - ناطق نوری : احمدی نژاد روی ابرها حرف می زد ،  امروز بیشتر احزاب ما " قبیله اند" نه حزب، تنها حزبی که می شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود. حزب توده آنقدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا در آورد، بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی بود که به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فتیله اش پایین کشیده شد.

 

 ۹ - هفته نامه 9 دی ( 29 أبان )

 

 - آیت الله مصباح یزدی: ما نسبت به مسلمانان دیگر کشورها وظیفه داریم به ویژه وقتی که دست به طرف حوزه قم دراز و التماس می کنند که کتاب هایی تألیف و برای پاسخ به شبهات در کشورها استفاده شود

 -  غلامحسین الهام: در برجام به ظلم اتکا کرده ایم یا مدیران موقت ؟ یک ضرب المثل ایرانی می گوید: "خلایق هر چه لایق "

 -  شهریار زرشناس: محمد علی کاتوزیان نتیجه گرفته، مشروطه لیبرالی انگلیس را بپذیریم ، این شخص ولایت فقیه را یکی از نمایندگان استبداد ایرانی می داند که بعد از انقلاب 57 بازتولید شده است و این کتاب،  کتابی است که در دانشگاه ما تدریس می شود

  - فیروزیان: برخی ساده لوحان، غربگرایان و مریض دلان داخلی آرزوی انتخاب نامزد دموکرات ها را داشتند.

  - علی جعفری: آسیب شناسی ابعاد منفی دخالت های آیینی ایرانی در آیین عراقی اربعین.

 -  حسین کچوئیان: در صورت صحت ناسازگاری ترامپ با رژیم سیاسی آمریکا، ترس از نا آرامی و جنگ داخلی، الیگارشی های حاکم را به انتخاب راه های دیگری غیر از حذف وی از طریق مجمع الکترال سوق داده باشد.

 - غضنفر، پژوهشگر تاریخ سیاسی ایران گفت: بارزترین دخالت 200 ساله دولت مستکبر انگلیس در ایران، فتنه سال 88 بود.

 

 ۱۰ - ماهنامه " صنعت و توسعه " شماره 100 آبان 95.

 

 "صاحب امتیاز؛ اسحاق جهانگیری، مشاوران؛ موسی غنی نژاد و ..." در گفت و گو با محسن بهرامی ارض قدس مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی تهران: حافظه کوتاه مدت برخی از مردم ضعیف است، مردم کاهش تورم را به مثابه کاهش قیمت ها می دانند، به هر حال با وجود کاهش نرخ و شتاب تورم شاهد افزایش قیمت ها هستیم نه ارزانی آنها. مجددا تأکید می کنم در حال حاضر هم از رکود خارج و رونق به اقتصاد کشور بازگشته است. یکسان سازی نرخ ارز نیاز به تمهید مقدماتی دارد، البته دولت مصمم است در نیمه دوم سال جاری این مهم را به انجام رساند. به نظر بنده نرخ یکسان در  بازه  3600  تا 4000 تومان را می توان نرخ مصلحتی برای اقتصاد ملی دانست. به نظر من برای یکسال پایانی ،  دولت باید هرچه سریع تر، پروژه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در اسرع وقت عملیاتی کند و نیز با یکسان سازی نرخ ارز، رشد اقتصادی را شتاب دهد. امید و اعتماد مردم را که بزرگ ترین سرمایه دولت است برای انجام جراحی های بزرگ در اقتصاد ملی افزایش دهد که یکی از این جراحی ها انصراف فراگیر داوطلبانه مردم از دریافت یارانه نقدی می باشد. پرداخت سالانه 420 هزار میلیارد ریال در قالب یارانه نقدی به همراه صدها هزار  میلیارد ریال یارانه های غیر مستقیم آرد و نان ، انرژی و... برای اقتصاد ملی و دولت غیرقابل تحمل است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آذر

 
 

اشتراک گذاری: