ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات اول آذر

می گویند که در کربلا

به نذر اربعین حامله شدند!

 
 
 
 

 

۱ - ایران

 

 - دفتر امام جمعه مشهد :  آیت الله علم الهدی این حق را دارد که علیه شخص مفتری (علی مطهری) اقدام قضایی کند.

 - قائم مقام وزیر راه : تأمین مالی خرید 77 فروند " ایرباس" نهایی شد.

 - میر تاج الدینی معاون پارلمانی احمدی نژاد : بالای 90 درصد بین جریان اصولگرا اشتراکات گفتمانی وجود دارد ، ولی ممکن است برخی افراد به صورت مستقل بیایند.

 - هیأت بازرسی وزارت کشور در شهرداری تهران مستقر شد.

 

 ۲ - اطلاعات

 

 - دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی: انعقاد قرارداد 70 میلیون یورویی برای تولید رادیو دارو در بوشهر. 300 هزار میلیارد ریال برای ساخت 2 راکتور جدید هسته ای در بوشهر.

 - وزیر علوم: 1/7 میلیون صندلی دانشگاه های کشور امسال خالی ماند.

 

 ۳ - جمهوری اسلامی

 

  - با حضور وزیر بهداشت: آغاز عملیات احداث بیمارستان و اورژانس هسته ای در بوشهر.

 - مقام ارشد شرکت ایرباس: فرایند تکمیل قرارداد 27 میلیارد دلاری فروش 118 ایرباس به ایران متوقف نشده است.

 - در شرایطی که از سخنرانی دکتر علی مطهری در مشهد جلوگیری شد، محمود احمدی نژاد این روزها در خوزستان مشغول سخنرانی است. احمدی نژاد مدعی است در این سفرها به تبیین مبانی امام خمینی می پردازد.

 - سخنگوی سازمان بهداشت جهانی برخی ادعاهای منتشر شده به نقل از این سازمان درباره افزایش بارداری های ناخواسته در عراق در موسم اربعین را تکذیب کرد. روزنامه " بغدادپست " در خبری مدعی شد: " طی مناسبت های دینی که هر ساله با مشارکت میلیون ها زن و مرد از داخل و خارج عراق در جنوب این کشور برگزار می شود، همواره شاهد اختلاط غیر منظم و بدون برنامه ریزی مردم به خصوص از ایران به عنوان همسایه عراق هستیم. این شرایط و تعداد بسیار زیاد زوار باعث می شود تا نیروهای امنیتی نتوانند وضعیت را کنترل کنند.

 

 ۴ - کیهان

 

 - سردار گمنام جبهه جنگ نرم "حاج حسن شایانفر" (مامور تواب سازی زندانیان سیاسی در دهه 60) دعوت حق را لبیک گفت. حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: در واحد اطلاعات با شناختی که از او داشتم پیشنهاد کردم به دفتر سیاسی سپاه بیاید، در این میان برادر عزیزم آقای محمد حسین صفار هرندی نیز نقش برجسته ای ایفا کرد. در همان سال ها آقای مجید انصاری سرپرستی زندان ها را بر عهده گرفت و از اینجانب دعوت کرد هفته ای دو روز به زندان ها برویم، از آقای شایانفر دعوت به همکاری کردم. آن دوران که چند سال به طول انجامید به گفت و گو با فریب خوردگان زندانی اختصاص داده و بسیاری از شب ها را نیز در زندان به همین منظور می گذراندیم. مجموعه 60 جلدی کتاب های "نیمه پنهان" حاصل تلاش مرحوم شایانفر در این عرصه است. عباس سلیمی نمین، سید مهدی شجاعی، مهدی نصیری و ... از همکاران دیگر ما در کیهان بودند که از سال 72  به کیهان آمدم.

 

۵ - شرق

 

 - مدیر عامل سابق خانه مداحان: مداحان باید تنور انتخابات را گرم نگه دارند. وی گفت: یک جاهایی آن دوستانی که پا به سن گذاشته اند شاید از بعضی تنش ها دوری کنند اما حاج منصور ارضی کسی است که نمی ترسد.

 - عارف: مسائل معیشتی مردم و اشتغال جوانان از مهمترین دغدغه های مردم است و در صورتی که تحرک بیشتر در بخش اقتصادی با همین تیم امکان پذیر باشد، بسیار خوب خواهد بود و در غیر اینصورت، انتظار جامعه انجام ترمیم در بخش اقتصادی نیز خواهد بود.

 - درگذشت خالق "نیمه پنهان". حسن شایانفر نزدیکترین فرد به لحاظ فکری به حسین شریعتمداری که از قضا به لحاظ ظاهری هم شباهت هایی به او داشت. این دو که در نوشته های مخالفانشان با عنوان "برادر حسین" و "برادر حسن" از انها نام برده می شود، موفق شدند برخی از زندانیان دهه ۶۰ را به نوشتن خاطرات سیاسی شان از گروه های مخالف تشویق (وادار به اعتراف های ایشان خواسته) کنند.

 

۶ - دنیای اقتصاد

 

 - برگزاری اولین جلسه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در روز یکشنبه ۷ اذرماه.

 - اخرین وضعیت احکام صادره در مورد احمدی نژاد.

 - کدخدایی: نیازی به مصوبه مجلس درباره مرجع تعیین رجل سیاسی نیست.

 

۷ - ارمان

 

 - ایت اله هاشمی رفسنجانی: ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته، مضاعف است.

 - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت: ورود سالانه ۸۰۰ هزار کامیون بار قاچاق.

 

۸ - وقایع اتفاقیه

 

 - سید حسن خمینی: بعضی ها مانند شمر، سنبل خباثت و کینه هستند. همه ما ممکن است دچار این دنیا زدگی ها و گرفتاری به ترس و خودکامگی شخصی شویم.

 - عارف: اعتراض به فضای امنیتی، حرف مشترک تشکل های دانشجوی است.

 - ابوالقاشم رئوفیان دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین و عضو جبهه ایستادگی گفت: احمدی نژاد مهره سوخته است.

 

۹ - اعتماد

 

 - رییس اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: نمی توان ارز را سرکوب کرد.

 - پس از لغو کنسرت های موسیقی، این بار از سخنرانی نایب رییس مجلس در مشهد جلوگیری شد.

 - رئوفیان: افراطگری بلای جان اصولگرایی شده.

 

۱۰ - مردم سالاری

 

 - محمد رضا میرتاجدینی: استراتژی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ورود چند کاندیدا برای تقویت یک کاندیدا است.

 - عضو فراکسیون امید مجلس: افراطیون اصولگرا در اقلیت هستند.

 - عبور ۱۱ میلیون جوان از سن ازدواج.

 

۱۱ - آفتاب

 

 - سرمقاله با عنوان "بلشویک های مدرن در کاخ سفید" نوشت : باور اینکه سرخ های رنگ و رو رفته بلشویک، کاخ سفید را به تصاحب خود در اوردند، بسیار مشکل هست. زیگانوف که همچنان در پیله رویارویی کمونیست روسیه خود به سر می برد در همنوایی با "پوتین" فریاد می زند: "دونالد عزیز ما با تو و در کنارت هستیم". انتخاب های سه گانه ترامپ در هفته گذشته شکی باقی نمیگذارد که رویکرد او به سیاست های بین  المللی روس ها بالقوه نگران کننده است و البته حیرت اور. "مایک فلین" این چهره محبوب و ستاره سرخ درخشان هر شب تلویزیون دولتی روسیه "راشا تودی" برای پست حساس مشاور امنیت ملی ! باورکردنی نیست. (خوب دقت کنید این بانگ از کجا و در چه روزنامه ای بر آمده است. روزنامه آفتاب که خود را مدافع اصلاح طلبان میداند اما دستش در جیب اتاق بازرگانی است!)

 

۱۲ - همشهری

 

 - شهرداری تهران در اربعین امسال با نصب بیش از ۱۷۰ چادر اسکان در کربلا میزبان زائران حسینی بود. این جدا از سایر خدماتی مثل نظافت پسماند، پزشک طب سنتی و" ماساژ درمانی"  به صورت شبانه روزی بود. "فرماندار کربلا" در دیدار با محمد باقر قالیباف گفت: خدمات گسترده ای از سوی شهرداری تهران به منظور نظافت و پاکیزگی صورت گرفته است.

 - مرتضی رئیسی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به همشهری گفت: تحصیل یک سوم دانش اموزان کشور در کلاس های نا ایمن. وی افزود ۷۵ هزار کلاس درس همچنان با بخاری های نفتی و گازی نا ایمن گرم می شوند که هر لحظه بیم بروز حادثه ای تلخ و ناگوار می رود.

 

۱۳ - خبر جنوب

 

 - وزیر رفاه اعلام کرد: اجباری شدن غربالگری ژنتیک.

 - شرط عجیب اعطای ویلا به یک مداح؛ نریمان پناهی یکی از مداحان اهل بیت (ع) در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت به من پیشنهاد مسکن، خودرو و ویلای شمال دادند، به شرطی که اسمی از شهدا و امام خمینی در مداحی ام نبرم.

 

۱۴ - جام جم

 

 - فیلم "فروشنده" یکی از شانس های اصلی اسکار 2017.

 - قدردانی ایت اله علم الهدی از فیلم "یتیم خانه ایران"

 

۱۵ - وطن امروز

 

 - مرحوم شایان فر از عناصر انقلابی بود که ستون خواندنی "نیمه پنهان" در روزنامه کیهان و از جمله "نیمه پنهان مصدق" حاصل زحمات وی و همکارانش بوده است.

 

۱۶ - رسالت

 

 - دبیر کل مؤتلفه: امسال سال اقدام و عمل در مورد اقتصاد مقاومتی است. لازم است اقدام و عمل دولت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ملموس باشد و مردم ان را در زندگی خود حس کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: