ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه پوتین در "پرو"

درباره ترامپ و آینده امریکا و اروپا

 
 
 
 

 

بخش هائی از مصاحبه پوتین در که پس از اجلاس رهبراین 21 کشور عضو مجمع اقتصادی آسیا- اقیانوس آرام (اپک) در"پرو" با وی انجام شد و تلویزیون (روسیه 24) آن را پوشش خبری داد. پوتین پس از این مصاحبه و پس از دیدار با نخست وزیر ژاپن برای یک دیدار رسمی راهی آن کشور شد.

آنچه را می خوانید گزیده مهم ترین نکات مصاحبه پوتین  است که از روسی و بصورت مستقیم از تلویزیون "روسیه 24 ترجمه شده است:

1- "دیدار و گفتگوی امروز من و اوباما آسان نبود، حتی دشوار بود، حتی کار بین ما مشکل بود. گرچه من و پرزیدنت اوباما نسبت به موقعیت و به شخص خودمان با احترام رفتار کردیم. من از او بخاطر سالهایی که با هم کار کردیم تشکر کردم و به او گفتم اگر لازم باشد و اگر او مایل باشد در هر زمان از دیدار او در روسیه خوشحال خواهیم شد."

رادیو روسیه 24: برای ژورنالیست ها سخنان اوباما چندان مهم نبود، بلکه بیشتر سئوالات در مورد ترامپ بود. بخصوص در مورد صحبت تلفنی که با پوتین داشت و همین را از پوتین سئوال کردند و او پاسخ داد:

2- «پرزیدنت منتخب امریکا در صحبت تلفنی تاکید کرد که سعی در عادی کردن رابط امریکا با روسیه خواهد کرد و من نیز از طرف خودم همین  را گفتم، البته این خواست را ما همیشه  تکرار کرده ایم. در مورد دیدار و تعیین تاریخ آن صحبتی نشد، اما ما متوجه هستیمَ که شاید دیدار میان همکارانمان مفید باشد. در حال حاضر ما می دانیم که پرزیدنت جدید امریکا فعالانه در حال تشکیل گروه کاری خود است و حتی ملاقات ما بین همکاران ما و ایشان در تاریخ نزدیک مشکل به نظر می آید زیرا به صورت رسمی هنوز همکارانش تعیین نشده اند. صبرخواهیم کرد هنوز فرصت هست. در مورد سازمان "بریکس" من مردد هستم که دوستان بریتانیایی و اروپایی تصمیمی در جهت خلاف منافع خودشان بگیرند. البته تهدیدهای مشخصی وجود دارد و من بدون هیچ تزلزلی میدانم که مشکلاتی خواهیم داشت اما یقین هم دارم که این مشکلات را برطرف خواهیم کرد. در مورد پرزیدنت جدید امریکا ما میدانم که فرق زیادی هست بین صحبت های قبل از انتخابات و سیاست واقعی، این شامل همه کشورهاست. در مورد خواست ترامپ که می خواهد صنایع را به امریکا بازگرداند و با این کار ایجاد کار در کشور خود بکند، کجای این کار بد است(با تعحب)، ضمنا ما میدانیم که در اروپا و امریکا تحولاتی در پیش است و منتظر نتیجه آن هستیم."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آذر

 
 

اشتراک گذاری: