ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فرانسوا فیون، ترامپ فرانسه میشود!

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

مانند انتخابات امریکا خواهد شد؟

 
 
 
 

 

جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه تدارک دیده می شود. این جنجال پرتنش ابتدا در حزب جمهوریخواه فرانسه شکل گرفت و حالا به تمام رسانه های فرانسه سرایت کرده است. طبیعی است که فرهنگ فرانسوی اجازه هایی نظیر جنجال های مطبوعات امریکا در انتخابات آن کشور را نمی دهد، اما آنچه پیش آمده نیز در فرانسه بی سابقه است.

بسیار از رسانه های بشدت دست راستی فرانسه با اشاره به مناظره تلویزیونی دو نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه نوشته اند: روسیه رئیس جمهور انتخاب می کند!

این عنوان اشاره اش به گفته های "فرانسوا فیون" است که در مناظره تلویزیونی اش گفت :«ما باید با روسیه همکاری داشته باشیم، این که امریکا خوشش بیاید و یا نیاید اهمیت ندارد. فرانسه باید رهبری اروپا را داشته باشد و تحریم ها علیه روسیه باید لغو شود"

در این سخن که به ظاهر داخلی و خطاب به مردم فرانسه است دو اشاره نهفته است. نخست و برخلاف جمله بندی آقای فیون، چشمکی است به ترامپ در داشتن مواضعی مشترک با وی و همچنین در مورد رهبری اروپا اشاره اش به جدائی از دولت آلمان متحد یک دهه اخیر دولت های فرانسه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره مناظره تلویزیونی دو نامزد حزب جمهوریخواه فرانسه به خبرنگاران گفت: ما با هم، زمانی که فرانسوا فیون دولت فرانسه را رهبری می‌کرد و من نیز رئیس دولت روسیه بودم همکاری می‌کردیم. ما دیدارهای متعددی داشتیم و روابط شخصی خوبی را نیز پیدا کرده بودیم که بسیار خوب بود. او در مقایسه با سایر سیاستمداران جهان بسیار متفاوت است. شاید فیون در نگاه اول فردی بسته و غیر اجتماعی به نظر برسد اما او می‌تواند در دفاع از رویکردش بسیار سخت و قدرتمند باشد. او مذاکره کننده سختی است. ضمن اینکه کاملا حرفه‌ای رفتار می‌کند و مرد شایسته‌ای است.

رقیب فیون، "آلن ژوپه" در انتخابات درون حزبی است. فرانسوا فیون سال‌های 2007 تا 2012 نخست وزیر دولت نیکولا سارکوزی بود.

رسانه های فرانسه پیروزی احتمالی فیون را با انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا مقایسه می‌کنند. همین رسانه ها تاکید می کنند که هر یک از این دو در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه بعنوان نامزد قطعی انتخابات ریاست جمهوری برای رقابت با دیگر نامزدها از احزاب دیگر انتخاب شوند، رئیس جمهور آینده فرانسه خواهند بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آذر

 
 

اشتراک گذاری: