ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"نیروهای صاعقه" مصر راهی سوریه می شوند

خلبان ها و ژنرال های مصری

در کنار ارتش سوریه قرار گرفتند

 
 
 
 

 

درحالیکه جمهوری اسلامی هنوز در مسجد رفاهی مصر اسیر است و بدلیل دفن رضاشاه و فرزندش در این مدرسه و حفاظت رسمی دولت مصر از مقبره آنها حاضر به عادی سازی رابطه اش با مصر نیست، دولت مصر تمام موانع وسیع ترین مناسبات را با دولت سوریه بر طرف می کند.

« ولید المعلم » وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه السفیر گفت: تنها یک حرکت کوچک نیاز است تا روابط مصر و سوریه به طور کامل طبیعی شود.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: انتظار می رود یک دیپلمات بلند پایه مصری که احتمالا « سامح شکری» وزیر خارجه مصر یا یکی از معاونان ارشد او باشد، بزودی وارد دمشق خواهد شد.

در ماه جاری نیروهای مصری در پایگاه هوائی "حماه" سوریه مستقر شده و یک گروه متشکل از 18 خلبان مصری به نیروهای ارتش سوریه در این پایگاه پیوسته اند و تخصص بیشتر آنها در خصوص بالگردها است. هنوز معلوم نیست که آنها در ماموریت های هوائی علیه داعش نیز شرکت دارند یا خیر!

همچنین دو ژنرال مصری با درجه سرتیپی در اتاق عملیات ارتش سوریه فعال شده اند.

آخرین بار آنها در عملیات شناسائی منطقه جنوبی سوریه (القنیطره) و خطوط فاصل در جولان و درعا حضور داشته اند.

این دو ژنرال مصری دو روز قبل در نشست اتاق عملیات سپاه پنجم ارتش سوریه در مقر این سپاه در شهر ازرع و بعداز عملیات شناسائی پایگاه هوائی الثعله ریف سویداء برای ارزیابی منطقه عملیاتی درعا شرکت کردند. این همکاری ها پس از ملاقات و مذاکرات ژنرال « علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه با ژنرال« خالد فوزی» معاون رئیس شورای امنیت ملی مصر در قاهره وارد مرحله عمل شد.

حتی امکان اعزام « نیروهای صاعقه» مصر به سوریه برای کمک گسترده به ارتش سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آذر

 
 

اشتراک گذاری: