ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عضویت نه، اما تسهیلات ویزائی شاید

بازی موش و گربه

میان اتحادیه اروپا و اردوغان

 
 
 
 

 

"پارلمان اروپا" با ٤٧٩ رای موافق، ٣٧ رای مخالف و ١٠٧ رای ممتنع ادامه مذاکرات با ترکیه در خصوص عضویتش در اتحادیه اروپا را متوقف کرد. این تصمیم در جلسه 24 نوامبر جاری گرفته شد.بر اساس اظهارات برخی مقامات بلند پایه از احزاب پارلمان اروپا، این تصمیم بر مبنای "انحراف از ارزش های حقوقی و دمکراتیک" و  روش تند حکومت در تصفیه های گسترده پس از کودتای ١٥ جولای سال اخیر در ترکیه و همچنین برخورد غیر اصولی با روزنامه نگاران منتقد و بویژه دستگیری  و بازداشت برخی از رهبران "حزب دمکراتیک خلق ها" گرفته شد. بدنبال اعلام این تصمیم پارلمان اروپا، اردوغان رئیس جمهور ترکیه خطاب به پارلمان اروپا گفت:

"اگر گامی بیشتر بردارید تمامی مرزهایمان را باز خواهیم کرد." (باز کردن مرزهای ترکیه جهت فرار مهاجران خصوصا سوریه ای به اروپا)

آلمان در اولین واکنشش نسبت به تهدید اردوغان گفت: "تهدید ها سودی نخواهد داشت."

ظاهرا اشاره اردوغان به گام های بعدی اتحادیه اروپا تحریم های احتمالی آتی اتحادیه اروپا علیه ترکیه است. دولت اطریش از ماه پیش برخی تحریم ها در خصوص صنایع دفاعی- نظامی ترکیه به نام "آسل سان" را آغاز کرده است.

بدنبال اعلام تصمیم اخیر پارلمان اروپا، روزنامه ها و رسانه های نزدیک به اردوغان، از جمله روزنامه "ینی آکیت" (عقد نو) این اقدام پارلمان اروپا را به عنوان "همکاری کلوپ مسیحی با جریان تروریستی فتح الله گولن" معرفی کرد.

با این حال سخنگوی شورای اتحادیه اروپا روزگذشته (جمعه) به شیوه "با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن" اعلام داشت: " همانگونه که ما پایبند به محتوای امضا شده در خصوص استرداد پناه جویان هستیم ترکیه نیز می باید پایبند بماند." وی اضافه کرد که اتحادیه اروپا در مورد تسهیلات ویزائی برای اتباع ترکیه تلاش خود را ادامه خواهد داد."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 آذر

 
 

اشتراک گذاری: