ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امضای دفتر یادبود "کاسترو" در تهران

 
 
 
 
 

 

سفارت کوبا در تهران، دفتر یادبود فیدل کاسترو را به بازدید و امضاء گذاشت و جمع زیادی از چهره های سرشناس داخل کشور با هدف امضای این دفتر به سفارت کوبا مراجعه کردند. از جمله این چهره ها محمد علی عموئی قدیمی ترین زندانی سیاسی ایران بود که نزدیک به 25 سال در زمان شاه و 13 سال در جمهوری اسلامی زندانی سیاسی بود. او با حضور در سفارت کوبا طی یادداشتی در دفتر یاد بود کاسترو نوشت:

 

درود و بدرود، رفیق گرانقدر فیدل!

انسان در جسمش فانی است، در آثارش باقی است، (کارل مارکس) و چه اثری عظیم تر و تاثیرگذار تر از انقلاب کوبا، نه تنها برای خلق کوبا، که برای تمام خلق ها، که برای جامعه بشری. فیدل آنچنان تاثیری بر روند جنبش های رهائی بخش دنیای معاصر گذارد که امپریالیسم برای نخستین بار نه تنها در قاره آمریکا، بلکه در سراسر جهان با پیامدهای جهانی آن در امریکا، آسیا و افریقا در گیر شد.

کوبا تحت رهبری هوشمندانه فیدل کاسترو از فردای پیروزی انقلاب (1959) به رغم انواع توطئه های خرابکارانه مزدوران امپریالیسم توانست همچنان اصالت انقلاب سوسیالیستی را حفظ کرده و پرچم سوسیالیسم رادر اهتزاز نگه دارد.

کم نیستند کسانی که همچنان نگران آینده کوبا و خلق قهرمان آن هستند. این نگرانی نه از سر نیت بد   بلکه به لحاظ شناخت اندک از توان و اراده مردمی است که بیش از نیم قرن در فاصله 90 مایلی سرزمین هارترین دشمن سوسیالیسم همچنان با اراده ای استوار بر استقلال، آزادی و سوسیالیسم پای می فشارد. مادام که کشور سوسیالیستی کوبا تحت رهبری حزب کمونیست و به پیروی از تجربیات غنی فیدل کاسترو و همرزمانش بر مسیر استقلال و پیشرفت ره می پوید نه تنها محلی برای نگرانی علاقمندان به کوبا و سرنوشت آن نیست، که چون گذشته مایه دلگرمی همه زحمتکشان است.

فیدل  نه تنها  رهائی خلق کوبا را تحقق بخشید، که در راستای باور به انترناسیونالیسم در تمام دوران حیات پرثمرش با هوشیاری تمام مراقب تحولات انقلابی دیگر نقاط جهان بود.

همگان بر نقش سازنده و رهائی بخش رزمندگان کوبائی در افریقا، بویژه در آنگولا واقفند. اما کسی نمی داند که رفیق فیدل در طول سالهای متمادی زندان و  تبعید من و رفقای ایرانیم چه کوشش ها و توصیه هائی در جهت نجات ما از رنج زندان های مزدوران امپریالسم بکار گرفت.

در طول 37 سالی که در بند زندانهای رژیم های پیش و پس از انقلاب بودم. در  سالهائی که زیر حکم اعدام بودم و تنها مبارزه همه جانبه رفقای غیر ایرانی، به ویژه رفقای کوبائی و سپس زنده یاد نلسون ماندلا از خطر مرگ نجاتم دادند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 آذر

 
 

اشتراک گذاری: