ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 14 آذر

بابک زنجانی اعدام

و سردار قاسمی سرلشگر می شود!

اجازه فروش نفت به زنجانی را سردار قاسمی در زمانی که وزیر نفت بود صادر کرد. ضمنا حسین شریعتمداری برای یازدهمین بار دادگاهی شد و برای دوازدهمین بار تبرئه شد! مردم به این قوه قضائیه اعتماد کنند؟ زهی خیال باطل!

 
 
 
 
 

 

۱ - جمهوری اسلامی - جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان بی اعتباری امریکا و اعتبار برجام نوشت: جای تاسف است که برخی دست اندرکاران حوزه رسانه ای از جمله صدا و سیما در این زمینه از یک منظر جناحی به مسائل ملی و فرا جناحی می نگرند و با بزرگنمایی و دامن زدن به حاشیه ها شرایط نا مطلوبی را به وجود می آورند. این از عقل و منطق به دور است که ما همسو با بوق های تبلیغاتی استکبار به ایجاد تردید، نومیدی و دلسردی اقدام کنیم. انتظار نمی رفت بعضی افراد، گروه ها و جناح هایی که خود را شیفته انقلاب و عاشقان سینه چاک مردم و نظام معرفی می کنند، با صهیونیست ها همصدا و همنوا شوند و تمدید قانون داماتو در سنای امریکا را شکست برجام جلوه دهند. تلخ است ولی ادمی به طور ناخواسته به یاد ان دوره ای می افتد که آن شخص، قطعنامه های شورای امنیت را "کاغذ پاره" ای می نامید و به طعنه و گزافه گویی به انها توصیه می کرد انقدر قطعنامه علیه ایران صادر کنند تا قطعنامه دان انها پاره شود. انتظار می رفت کسانی که حامیان وضعیت ان دوران تاریک 8 ساله بودند لااقل با سکوت خود مراتب شرمساری خود را اشکار کنند نه انکه با طلبکاری و عوامفریبی همه چیز را وارونه جلوه دهند. نتایج انتخابات 92 و 94 به اندازه کافی گویا بود و اعتبار چندانی برای رسانه ملی باقی نگذاشت. - امام جمعه جیرفت گفت: سخنرانی علی مطهری در روز دانشجو باید لغو شود در غیر اینصورت با مردم انقلابی و در صحنه ما طرف خواهند شد.

۲ - ایران - بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر و سینما در یادداشتی با عنوان "شبی با فیدل" نوشت: فیدل کاسترو مردی است که هیچکس قادر نیست ارجمندی ها و شخصیت ماندگار و تاریخی او را زیر سوال ببرد مگر اینکه تبلیغات امپریالیستی بلوایی علیه شخصیت این بزرگ مرد به راه بیندازد. اگر صمیمانه به دوره حکومت فیدل کاسترو بنگریم، بر خلاف تبلیغات کینه توزانه ای که علیه او شاهد هستیم، می بینیم که کوبا حتی یک بیکار نداشت، یک نفر در خیابان نمی خوابید، یک گدا وجود نداشت، هیچکس از وضعیت بهداشت و معیشت و مسکن ناراضی نبود چرا که کاسترو تمام اینها را برای مردم میهنش تامین کرده بود ولی امریکا اسم دیکتاتور بر او نهاد. من سناریویی با نام "شبی با کاسترو" یا "میهمانی از کارائیب" دارم که هیچوقت مجوز ساخت نگرفت و این مایه تاسف است که ما ضد امپریالیسم هستیم و در عین حال شخصی چون کاسترو را نیز نفی میکنیم. - طیب نیا: نوسان نرخ ارز طبیعی است ( ! ) - تاکید وزارت کشور بر حمایت از سخنرانی های مجوز دار در استانه روز دانشجو. - ظریف: تمدید قانون تحریم ها به امضای اوباما هم برسد اثر اجرایی ندارد. - به شوق تولد 77 سالگی ژاله اموزگار.

۳ - اطلاعات - رییس جمهوری در دیدار با فرستاده ویژه پوتین: همکاری خوبی که میان تهران-مسکو در عرصه مبارزه با تروریست در سوریه و منطقه وجود دارد تا ریشه کن شدن تروریست و برقراری صلح و ثبات در منطقه ادامه می یابد. نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در این دیدار گزارشی از اخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه را به رییس جمهوری ارائه داد و اظهار داشت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است. - ولایتی: نماینده پوتین حامل پیام مهمی برای ایران بود.

۴ - ارمان - نعمت احمدی حقوقدان و استاد دانشگاه نوشت: ایا اعدام می تواند از بروز چنین جرایمی جلوگیری به عمل آورد؟ نگارنده معتقد است که مخالفت با شیوه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی به این دلیل نیست که وی جرمی مرتکب نشده بلکه بدین مفهوم است که با توجه به اینکه بابک زنجانی "امین وزارت نفت" (در دوران وزرات سردار قاسمی) در دولت احمدی نژاد بوده است باید وی را تحت نظارت در همان مجموعه کاری نگاه میداشتند اما به هر روی تایید حکم اعدام زنجانی منجر به شادی کسانی می شود و هیچ چیز در این پرونده تغییر نمی کند زیرا با بازداشت او عملا حلقه ارتباط بابک زنجانی با سایر افرادی که در این پرونده نقش داشتند قطع شد. - طهماسب مظاهری رییس اسبق بانک مرکزی: افزایش قیمت ارز در هفته اخیر همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد طبیعی است. - وزیر اموزش و پرورش: رایزنی برای توزیع شیر رایگان در مدارس. - صلاح الدین دمیرتاش رهبرحزب دمکراتیک خلق ها که از حقوق کردهای ترکیه دفاع می کند گفت: میدانستم بازداشت می شوم.

۵ - شرق - موسوی لاری: اعدام بابک زنجانی مسئله را حل نمی کند و تنها پاک کردن صورت مسئله است. - دبیر کل حزب مؤتلفه: حکم قوه قضائیه را در مورد بابک زنجانی فصل الخطاب تلقی میکنم و اثر اعمال این قاطعیت در ذهن مردم پر رنگ می شود.

۶ - اعتماد - احمد توکلی که قرار است 15 اذر به دانشگاه امیر کبیر برود و در مورد فساد در یک برنامه دانشجویی شرکت کند گفت: در استانه 16 اذر موضوع از همین الان نوعی قشون کشی در قبال قوه قضائیه تبلیغ خواهد شد. درخواست میکنم دانشجویان این جلسه را به وقتی دیگر موکول کنند. - انتقاد حافظی عضو شورای شهر از فروش فضای سبز توسط شهرداری تهران.

۷ - دنیای اقتصاد - متاسفانه دولت یازدهم همان اشتباهی که دولت احمدی نژاد انجام داد در مورد بازار ارز اجرا کرد.

۸ - آفتاب یزد - نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری مسئول پیگیری درخواست های مربوط به "پدیده شاندیز" شد.

۹ - همشهری - رییس جمهور اسفند سال 94 در نخستین واکنش نسبت به اعلام خبر اعدام زنجانی گفته بود چه کسانی اجازه فروش نفت به او داده بودند ؟ چه کسانی حمایت کرده بودند؟ پول های نفت کجا رفته است ؟ باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی رود.

۱۰ - جام جم - روحانی همزمان با روز دانشجو در جمع دانشجویان در دانشگاه تهران حاضر می شود.

۱۱ - وطن امروز - پیروز مجتهد زاده: برجام بدترین افتضاح است. اینها همه از سیاست خسارت بار تسامح و تساهل است که 20 سال از زمان کمال خرازی تا به امروز بر روابط خارجی ما حاکم بوده است. چیزی که به نام برجام اقای ظریف برای ما سوغاتی اورد "زهر مار" است. دولت اقای روحانی ما را در بد مخمصه ای گیر انداخته است و همینطور یک هچل هفتی سر هم اوردند که پس از گذشت 10 ماه از آن نه راه پیش برای ما مانده است و نه راه پس. ما هرچه می گوییم و هرچه راهنمایی کنیم فایده ندارد. اقای رییس جمهور ! اگر امریما بخواهد برجام را لغو کند از دست اروپا و سازمان ملل هیچ کاری بر نخواهد امد. (معلوم نیست این منتقد داخلی دولت چرا اینهمه مورد توجه تلویزیون بی بی سی برای گفتن همین نظرات است و حکومت هم هیچ اعتراضی ندارد)

۱۲ - رسالت - محبی نیا نماینده مجلس: افزایش قیمت دلار برای جبران کسری بودجه، خطا است. مجلس باید از وزرای دولت درباره افزایش قیمت دلار توضیح بخواهد.

۱۳ - کیهان - مدیر مسئول کیهان دیروز برای یازدهمین بار در سال جاری به دادگاه رفت. (و برای دوازدهمین بار تبرئه شد)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: