ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار دانشجویان با هاشمی

مبادا فراموش کنید

آن 8 سالی که بر همه ما گذشت

 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی نیز بمناسبت 16 آذر با شماری از دانشجویان دانشگاه های مختلف دیدار کرد. او پس از شنیدن گلایه ها و پیشنهادهای دانشجویان، اشاراتی به دوران 8 ساله احمدی نژاد کرد و گفت:

حتی گلایه‌های دانشجویان هم به شنونده روحیه می‌دهد که چگونه با آینده‌نگری و دلسوزی، مسایل را تحلیل می‌کنند. امروز و در عصر ارتباطات، دیگر کسی نمی‌تواند مسایل مهم کشور را پنهان کند و وضع به گونه‌ای شده که خبر، عکس و حتی فیلم هر خبری به سرعت در اقصی نقاط جهان پخش می‌شود و این فضا برای جوانان خوب است.

واقعاً اوضاع امروز به نفع شماست و آن زمانها علاوه بر فقر عمومی، ابزاری برای اطلاع‌رسانی و حتی مسافرت‌ها نبود. آن 8 سال را به یادآورید که می‌خواستند تجربه عراق را در ایران تکرار کنند.

اطلاعات موثقی داشتیم که تندروهای آمریکا می‌خواستند تجربه عراق را در ایران تکرار کنند تا با قانون نفت در برابر غذا، ملت بزرگ ایران را تحقیر کنند.

در پاسخ به سؤال  یکی از دانشجویان که اوضاع را چگونه می‌بینید؟ هاشمی گفت:

 فضای قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را به یادآورید که یأس عمومی همه جا را فراگرفته بود، اما ناگهان موج اراده سیاسی مردم از دل اقیانوس مردمی برخاست و دولت تدبیر و امید انتخاب شد. به یاد آورید که هواپیماها و کشتی‌ها ما قبل از برجام چه وضعی داشتند و حتی همسایگان به ما در بنادر و فرودگاه‌ها اجازه ورود نمی‌دادند.  لابی صهیونیسم که از اول برای کارشکنی در آمریکا فعال بوده، تلاش کرد که بین مردم و مسؤولین ایران اختلاف بیندازند و الان هوشیاری سیاسی لازمه کار است.

برجام سندی بین‌المللی است که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای اروپایی رسیده و کنگره آمریکا نمی‌تواند یک طرفه آن را نقض کند، چون آمریکا که سخنگوی دنیا نیست. آمریکا یکی از طرف‌های مذاکره است که مطمئن باشید دیگر طرف‌های مذاکره از امضاهای دیپلماتیک و تعهدات سیاسی دولت‌های خود دفاع می‌کنند. یکی از دستاوردهای بزرگ برجام این است که ایران را عضو 7 کشور مهم دنیا کرده‌اند که از سال‌ها قبل دارند اولین نیروگاه را در فرانسه می‌سازند که مواد اولیه و مهم آن آب دریاست. ایران الان می‌تواند عضو یا وابسته آن جمع شود که هر کدام شرایطی دارد و مسؤولین مربوطه ایران برای تهیه مقدمات به آنجا رفتند و مسؤولین صنعت ایتر هم برای بررسی توانایی‌ها و ظرفیت‌ها به ایران آمدند.

دوره قبل را به یاد آورید که پس از مذاکره، دو طرف بیانیه‌های تهدید‌آمیز می‌دادند و پس از آن تشدید تحریم‌های جهانی و قطعنامه‌های سازمان ملل بود. همان کسانی که در دولت قبل قطعنامه‌های شورای امنیت را برای اداره ایران بی‌تأثیر می‌دانستند، الان پس از تمدید تحریم‌های ظالمانه در کنگره آمریکا، از تأثیر آن در آینده کشور می‌گویند، در حالی که آمریکا در تمام 38 سال از این تحریم‌ها داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: