ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 18 آذر

فلج کردن اقتصادی دولت

پیروزی که از صندوق بیرون می آید!

 
 
 
 

 

۱ - ایران

 - تومان، پول جدید ایران. دولت "اصلاح پول ملی " را تصویب کرد، مجلس تصمیم می گیرد.

 - ایران در ستون طنز  صفحه آخر خود نوشت: دکتر باقر ...داداچ...داری اشتباه می زنی!

دکتر- کاپیتان- سردار- شهردار محترم تهران که همیشه نامزد بالقوه یا کاندیدای بالفعل ریاست جمهوری هستند طی سخنانی به مناسبت روز دانشجو، یاد و خاطره دولت هاله نور را گرامی داشتند. چجوری؟ اینجوری: دولت چوپان و باغبان خوبی نیست، نه شیر می دوشد، نه کسی را چرا می برد و نه میوه را جمع می کند، اما حالا شما زیاد گیر ندهید که گاو و گوسفند سخنان ایشان را به چی و کی و کجا می شود تعمیم داد، دولت اعتدال بی استعداد هم هست یعنی حد اقل نمی کند مدیریت "اقدام و عمل" را از روی دست قالیباف کپی کند که چطور باید املاک را فروخت، خریدار راضی، فروشنده راضی، منهدم گردد " کلیه چپ" (.... چپ) خلایق ناراضی. اون بنده خدا یی هم که گاهی پای احشام رو تو حرفاش وسط می کشید، بعد 8 سال هنوز دارن گلکاری هاش را تمیز می کنن. شما پایتخت رو اداره کن، سرشیر و میوه و چرا پیشکش ..

ـ روزنامه ایران همچنین در صفحه 18 خود در ستون "آینه خاطرات" به قلم "محمد بلوری" پیشکسوت روزنامه نگاری ، خاطره ای از خود و دوست و همکار قدیمی اش در روزنامه کیهان "نصرت الله نوح" را نقل کرده است...

 

 ۲ - جمهوری اسلامی

 

 - هدیه آیت الله هاشمی رفسنجانی به استاد شجریان. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابلاغ سلام و آرزوی بهبودی و سلامت استاد شجریان، دو حلقه انگشتری زنانه و مردانه را برای استاد شجریان و همسرش هدیه کرد، آیت الله رفسنجانی در کتاب خاطرات اهدایی خود نوشت: استاد شجریان شخصیت هنری نامدار در کشور هستند که عاشقان زیادی دارند. وی خطاب به این استاد آواز و موسیقی نوشت: آثاری که آفریده اید هیچ وقت فراموش نمی شوند.

  - انصاری عضو شورای شهر تهران: بخش اعظمی از دارایی های شهر تهران فروخته شده است.

 - وکیل شرکت نفت گفت: شرکت نفت  اصراری بر اعدام بابک زنجانی ندارد و فقط به دنبال وصول مطالبات خود و بیت المال است.

 

 ۳ - اطلاعات (16 آذر)

 

 - توضیح ضروری انتشارات اطلاعات در باره کتاب " فیدل کاسترو، شرح زندگی شخصی رهبر انقلاب کوبا "

کتاب حاضر که به قلم "فوئنتس"یکی از دشمنان کاسترو نگاشته شده، روایت هجو آمیز او از چنین شخصیتی است که منطقا مطابق با حقیقت زندگی کاسترو نیست، متأسفانه غفلت مترجم (علی اکبر عبدالرشیدی) و ناشر باعث این سوء تفاهم شده است، ( غفلت و یا سوء استفاده آقای عبدالرشیدی از انتشارات اطلاعات مسبوق به سابقه است، چند سال قبل هم ترجمه کتابی در باره مشروطیت در انتشارات اطلاعت به چاپ رساندند که همین رویه را دارد)

 

۴ - آرمان

 - پس لرزه های روز دانشجو در بهارستان...

  - امیر محبیان: ناکامی های اقتصادی دولت، با ارزش ترین یار اصولگرایان در انتخابات 96 خواهد بود. با این همه، همه اینها به معنی پیروزی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد بود ولی از محبوبیت و نه شاید لزوما از رای دولت خواهد کاست. (از یک مغز سالم این جملات و این تفسیرها در می آید؟)

-  محمود جامساز ، کارشناس اقتصادی : نرخ 3300 تومان در بودجه ، خود محرکی برای افزایش نرخ ارز در بازار است ، به این مفهوم که هرچه نرخ ارز دولتی بالا برود، نرخ ارز آزاد با سرعت بیشتر از نرخ قبلی، افزایش می یابد.

 - جمشید مشایخی : زندگی خصوصی هنرمند به مردم ربط دارد. بهزاد فراهانی در مراسم زادروز مشایخی گفت: در تمام این مدت نه دیدم ونه شنیدم که جمشید مشایخی در مقابل دولتمردی خم شود. او در ادامه سخنانش به بیان خاطره ای از جمشید مشایخی زمانی که مدیریت اداره تئاتر را بر عهده داشت پرداخت و گفت: در آن زمان او به تئاتر ما که هیچ کس به آن اجازه نمی داد تا روی صحنه برود، اجازه داد، تئاتری که امروز اگر پوستر آن را ببینند، برخی شاید اصلا میزشان را ترک کنند و به گوشه ای بخزند و من این شجاعت را ستایش می کنم، ولی در همان اداره تئاتر کسانی هم بودند که ما را به خاطر دلیل داشتن اندیشه عدالت اجتماعی از اداره تئاتر اخراجمان کردند.

 - محمود علیزاده طباطبایی وکیل فاطمه راکعی در باره شکایت خانم راکعی از حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان گفت: آنگونه که بازپرس به من گفت، ما منتظر صدور کیفر خواست هستیم.

 

 ۵ - اعتماد

 - نوبخت سخنگوی دولت؛ اکنون بسیج در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور کارنامه شایسته ای دارد.

 - دادستان کل کشور: واگذاری برخی املاک شهرداری با مجوز شورای شهر بوده است.

 - چالش نرخ سود 38 درصدی در موسسات اعتباری؛ اعم از تعاونی ها، موسسات مالی و اعتباری و موسسات اعتباری مهم ترین بخش بازار غیر متشکل پولی است.

 - روزنامه اعتماد مقاله ای دارد با عنوان "از مصدق تا فیدل". اعتماد نوشت: بعضی تحلیلگران اکنون منتقد حکومت فیدل کاسترو بوده و با وجود دستاوردهای وسیع اجتماعی اش ، دولت انقلابی وی را انحصارگر و از نظر آزادی های دموکراتیک ناقص قلمداد می کنند . ولیکن که آیا اقتدارگرایی و ماندگاری دولت فیدل کاسترو را در خلأ تاریخی - جغرافیایی می توان بررسی کرد؟

دکتر مصدق به عنوان نخست وزیر به صورت دمکراتیک انتخاب شده بود ، ولی امرای ارتش، شهربانی و... از کشورهای انگلیس و آمریکا دستور می گرفتند ...زاهدی را از مجلس به قرارگاه مخفی سیا در نزدیکی سفارت آمریکا قرار دادند . چند روزی قبل از کودتا بین 25 و 28 مرداد برای حمایت از حریم جامعه مستقل مدنی، بعضی نیروهای دلسوز پیشنهاد مسلح کردن مردم را به دکترمصدق دادند که مورد توافق نخست وزیر قرار نگرفت، بعد از کودتا ، آزادی و عدالت اجتماعی برای یک ربع قرن کاملا مسدود و منجمد شد.

یکسال بعد ازکودتای آژاکس ایران، دولت دمکراتیک گواتمالا بوسیله آمریکا و سرویس جاسوس سیا سرنگون شد .در سال1964 رئیس جمهور برزیل که به طور دمکراتیک انتخاب شده بود ، با توطئه و همکاری آمریکا و سیا سرنگون شد، در 11سپتامبر 1973 آلنده با یک کودتای خونین آمریکایی سرنگون شد ،در 1965 سازمان جاسوسی سیا در یک کودتای خونین سوکارنو را در اندونزی سرنگون کرد...

نکته اصلی اینکه، کودتاهای أمریکایی، سیر رشد طبیعی دموکراسی بومی در این جوامع را منحرف کرده و نابود می کرد، در مقابل یک دولت مردمی برای بقای خود مجبور می شود که اقتدار داشته و سطح امنیتی را بالا ببرد. کوبا در 50 سال اخیر در محاصره اقتصادی آمریکا از یک طرف و سیاست های برانداز از طرف دیگر بوده است، بعضی منتقدین که با تاریخ معاصر آشنا نبوده، فیدل کاسترو و دیگران را " غرب ستیز "جلوه می دهند، لومومبا، نهرو و مصدق که با آنها مشکلی نداشته اند، بین 10 رئیس جمهور  آمریکا بعد از انقلاب کوبا 9 نفر برنامه های براندازی، تهاجم و دخالت را دنبال می کردند.

 

 ۶ - شرق

 - شرق در گفت و گو با کارشناسان در خصوص نقض برجام ، به نقل از علی بیگدلی استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل نوشت: تحریم های " ایسا" آن طور که ما می گوییم، ناقض برجام نیست. تحریم های اخیر، نمیتواند مشکلی در روند کار ما ایجاد کند ، وی افزود : طرح سه فوریتی در مجلس شورای اسلامی یک واکنش کاملا اشتباه می باشد ، ما به هیچ وجه نباید برجام را نادیده بگیریم و نباید راهی را غیر از مسیر شورای امنیت و کمیسیون مشترک نقض برجام انتخاب کنیم.

 

 ۸ - آفتاب

 - تسلط ارتش سوریه بر تمامی مناطق "حلب قدیم". نیروهای مخالف مسلح (بخوانید تروریست ها) از این محله ها عقب نشینی (باز هم بخوانید فرار) کردند.

 

 ۹ - همشهری

 - قالیباف: 70 هزار خانوار در تهران وجود دارد که اگر خیرین یا شهرداری به آنها غذای گرم ندهد، امکان تهیه غذای گرم برای آنها میسر نیست.

 

 ۱۰ - جام جم

 - اردوهای مختلط دانشجویی ممنوع شد.

 - زهرا عبدالهی ،مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت: 50 درصد ایرانیان کلسیم کافی مصرف نمی کنند

 

 ۱۱ - وطن امروز

 - خسرو معتضد مورخ دربار شاهنشاهی در سرمقاله وطن امروز طی یادداشتی با عنوان "هزار توی مرموز برجام" نوشت :

دوستی گفت : "دونالد ترامپ به رغم تمام پیش بینی های "گالوپ" بر هیلاری کلینتون پیروز شد و به کام خود رسید، وای! وای بر ما و برجام ". گفتم : مگر از برجام چه معجزه ای برای ایران و ایرانی برآمد که حالا نگران فسخ آن از سوی ترامپ باشیم ،امضا کنندگان ساده دل ایرانی چقدر از واقعیت دور بودند که به ریسمان پوسیده برجام چسبیده اند.در سخنرانی های غرا و شمرده گفتند به محض امضای برجام ، مردم آنقدر ثروتمند خواهند شد که محل سگ به یارانه 45 هزار تومانی نخواهند گذاشت ، چنان از برجام تعریف و تمجید کردند که انگار 17 شهر قفقاز را پس داده اند.

به قول " امیر احمدی " ( دلال احمدی نژاد) عین فرمایشات میرزا ابوالحسن شیرازی نماینده خنده روی بسته شدن قرارداد ترکمانچای است، برجام هم کمی شبیه آن است.  ( میرزا ابوالحسن شیرازی  در 4 اوت 1846 درگذشت ، از سال 1810 برای خاطر خدمات سیاسی او ، ماهی یک هزار روپیه از طرف کمپانی هند شرقی به وی داده می شد ، وزیر خارجه ایران تقاضا نمود، مقرری مزبور را همچنان به پسرش بدهند./ نامه اداره سیاسی حکومت بمبئی به هیأت مدیره کمپانی هند شرقی / نخستین کارگزاران استعمار / ح.م.زاوش)

 

 ۱۲ - رسالت

 - نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران : دلار 3300 تومانی، تخطی از سیاست تک نرخی کردن ارز است.

 

 ۱۳ - کیهان

 - رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی: دولت در نوسانات ارز نقش مستقیم دارد.

 - عضو اتاق بازرگانی: نه تنها اوضاع، بهبودی حاصل نکرده بلکه بدتر از قبل (از برجام) هم شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: