ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با مربی موتور سواری دختران

سرعت و پرش با موتور

اعتماد به نفس و جسارت میدهد

 
 
 
 

 

"نورا" مربی دختران موتور سوار ایران است. خبرگزاری ایسنا، در ادامه گزارش موتور سواری زنان ایران در پیست آزادی که خبر آن را در بخش اخبار کوتاه این شماره پیک نت می خوانید، نوشته است:

نورا یک‌بار توچال را فتح کرده، ‌با موتور. خودش می‌گوید: سال ٨٧ بود که با مادرم توچال را با موتور فتح کردیم، در حقیقت رکورد زدیم. من از سال ٨٦ کار آموزش را شروع کردم، ‌بیشتر به دوستانم یاد می‌دادم، آن موقع دختر دیگری نبود که بخواهد موتورسواری کند. در واقع به ما امکانات نمی‌دادند که آموزش را در حد باشگاه ارایه بدهیم. اما در همان سال‌ها باشگاهی تاسیس شد که تصمیم گرفتم فعالیت خانم‌ها را شروع کنم و در آنجا شروع به تدریس رسمی کردم. سال ٨٨ هم تقاضا دادیم مسابقه بانوان برگزار کنند. همان هیات تهران با باشگاهی که تاسیس شده بود مسابقه‌ای ترتیب دادند، همان مسابقه که من اول شدم و مادرم دوم. فقط ٨ نفر در مسابقه بودند.

شهرزاد نظیفی، ‌مادر نورا هم موتورسوار است، ‌او در بیشتر تمرینات نورا حاضر می‌شود و برای آموزش به دختران، ‌کمک می‌کند. او که برای مادر مربی موتورسواری ایران بودن خیلی جوان است، می‌گوید: موتورسواری را از همسرم مهرشاد یاد گرفتم، او نزدیک به ٤٠ سال است در این رشته کار می‌کند، خودش ‌به من و بچه‌ها موتورسواری را یاد داده. در حال حاضر مربی هستم و به نورا کمک می‌کنم.

‌مادر نورا از دیدن پرش‌های دخترش لذت می برد و می‌گوید: ‌کاش همه جوان‌ها بدانند وقتی انرژی‌شان در ورزش تخلیه شود، ‌چه لذتی دارد.

اغلب اسم موتورسواری در خیابان که می‌آید، انگار از موضوعی پیش پا افتاده حرف می‌زند که در شرف حل شدن است. موتور را به خیابان نمی‌برم چون گواهینامه ندارم. یک موتور wave داریم که گاه ‌گداری اطراف خانه می‌چرخم، ‌اما منتظریم که موتورسواری زنان در خیابان هم آزاد شود، ‌آن موقع حتما گواهینامه می‌گیرم و با موتور در خیابان تردد می‌کنم. ‌مطمئنم خیلی از خانم‌ها همین کار را می‌کنند. این روزها، ‌در خیابان‌های تهران، ‌هر خانمی را پشت یک شاسی‌بلند می‌بینیم که تک سرنشین است، ‌خیلی از همین خانم‌ها اگر موتورسواری در خیابان ممنوع نباشد، ‌با موتور سرکارهایشان می‌روند، مثل خیلی از کشورهای دیگر.

مادر نورا فعال محیط‌زیست است، ‌در ان جی اویی محیط‌ زیستی، ‌در زمینه آموزش بازیافت پسماند در سرای محله‌ها، شهرداری‌ها و مدارس به خصوص مدارس طبیعت کار می‌کند.

موتورهای کراس، همان‌هایی که به اسم پرشی معروفند، ‌نیاز به گواهینامه ندارند، ‌به همین دلیل زنان و دختران، ‌به راحتی می‌توانند برای موتورسواری راهی پیست شوند. چند جلسه‌ای طول می‌کشد راه رفتن و حفظ تعادل را روی موتور یاد بگیرند و کم‌کم به مرحله پیشرفته نزدیک شوند، ویراژ دهند و از روی تپه ماهورهای کوچک و بزرگ بپرند.

دخترها برای رسیدن به روزی تمرین می‌کنند که مسابقه برگزار شود. گرچه تعدادشان زیاد نیست، ‌اما همین تعداد کم هم، ‌انگیزه بالایی برای رقابت و رسیدن به استانداردهای برگزاری مسابقه را دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 22 آذر

 
 

اشتراک گذاری: