ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با بشار اسد

غربی ها نگران جنگ نیستند

نگران شکست تروریست ها هستند

 
 
 
 
 

بخش هائی از مصاحبه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با  "روسیه امروز"در پاسخ به بیانیه سازمان ملل:

- چرا کسی چندان تصرف شهر پالمیرا (تدمر) توسط داعش را محکوم نکرد؟

اسد: اگر نیروهای دولتی این شهر را تصرف کرده بودند آنها نگران میراث این شهر بودند. وقتی شهر حلب از تروریست‌ها پس گرفته می شود مقامات غربی و رسانه‌های آنها نگران غیرنظامیان می شوند اما هنگامی که برعکس آن اتفاق بیفتد یعنی تروریست‌ها غیرنظامیان را بکشند یا به پالمیرا حمله کنند و میراث بشری و نه فقط میراث سوری را از بین ببرند، آنها چنین نگرانی‌هایی نخواهند داشت.

اگر به زمانبندی حمله داعش به پالمیرا نگاه کنیم مشخص است که این حمله آنها مرتبط با اتفاقاتی که در حلب رخ می‌دهد. این یک پاسخ به بازپس گیری حلب و پیشروی‌های ارتش عربی سوریه بود. آنها می‌خواهند شکست در حلب را جبران کنند و توجه ارتش سوریه از حلب را منحرف و بیشتر به پالمیرا جلب کنند و پیشروی را متوقف کنند که البته چنین نخواهد شد.

همیشه در سیاست مهم است که معنای کامل جملات و خطوط را درک کنیم نه اینکه روی لغت‌ها متوقف شویم. مهم نیست که آنها چه لغاتی را مصرف می کنند، مهم آنست که در گفته هایشان چه چیز را می خواهند. آنها می خواهند روسیه پیشروی ارتش سوریه علیه تروریست‌ها را متوقف کند! این معنی بیانیه اخیر آنهاست. آنها می‌گویند؛ شما در شکست دادن تروریست‌ها بیش از حد پیش رفته‌اید و نباید این اتفاق بیفتد! شما باید به سوری‌ها بگویید که این روند را متوقف کنند! ما باید تروریست‌ها را نگه داریم و آنها را نجات دهیم! این معنای حرف ها و جملاتی است که در بیانیه هایشان آن را می نویسند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: