ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آذر ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سوریه را نتوانستند تبدیل به لیبی کنند

پس از فتح حلب

نوبت آتش بس در سوریه است!

 
 
 
 

حلب از دست داعش و نیروهای مسلح همسو با آن در آمد و چند هزار نیروی مسلح خود را تسلیم کردند. نیروهائی که تسلیم شده اند به دو گروه تقسیم شده اند، گروهی که به یکی از شهرهای سوریه که خانواده داعشی ها در آنجا اسکان داده شده اند منتقل می شوند و گروهی که با توافق دولت ترکیه به این کشور فرستاده می شوند. در حقیقت به همانجا که از آنجا آمده بودند بازگردانده می شوند. شمار نیروهای تسلیم شده را تلویزیون روسیه 24 تا 9 هزار نفر بر آورد کرده و تاکید کرده است که هنوز شماری از نیروها در حلب هستند که دست به عملیات انفجاری می زنند. یعنی آخرین تلاش ها را برای جنایت می کنند.

دولت سوریه اعلام کرده که 600 تن از نیروهای تسلیم شده را بخشیده و نزد خانواده هایشان فرستاده است و قصد انتقام گرفتن از آنها را ندارد.

خبرگزاری های غربی و رسانه های تصویری غرب هنوز در حلب گیر کرده اند و خبرهای شرق حلب را پوشش می دهند تا از فتح حلب بدست دولت سوریه چیزی نگویند. درحالیکه تلویزیون های روسیه بی وقفه فیلم های انتقال مردم حلب به چند شهر دیگر سوریه را که دولت در نظر گرفته نشان میدهند و صف طویل اتوبوس هائی که آنها را می برند و یا فیلم های مربوط به درمان های سرپائی و تقسیم پوشاک بین نجات یافتگان حلب، تلویزیون های غربی هنوز از بمباران و جنگ در حلب گزارش می دهند. همین رسانه ها، اگر توجه کرده باشید از نیمروز شنبه (دیروز) یکباره عقربه ها را از حلب و سوریه گردانده و متوجه ونزوئلا کرده اند تا افکار عمومی را از شکست ارتش تروریست ها در سوریه منحرف کنند. این بخش اندکی از سانسور و بازی با افکار عمومی جهان است که رسانه های غربی آن را پیش می برند و تلویزیون ها و رادیوهای فارسی زبان نیز بدنبال آنها روان اند.

همزمان با همین تحولات و رویدادها، رئیس جمهور روسیه "پوتین" اعلام کرد که اکنون وقت آتش بس در سراسر سوریه است. معنای دیپلماتیک این جمله که در حقیقت پیامی بود صریح برای امریکا و اروپا، ترکیه و شیخ نشین های خلیج فارس و اسرائیل، آنست که دولت سوریه بر سر کشور مسلط است و دیگر هیچ اقدام جنگی در سوریه کاربرد ندارد و وقت آنست که آنها با توجه به شرایط نوین، دست از حمایت از سازمان های مسلح بردارند. این که در این شهر و یا آن شهر دست به عملیات انفجاری بزنند، معنایش جنگ سازمان یافته نیست زیرا جنگ سازمان یافته را ارتش سوریه و متحدانش برده اند و کار تمام است.

به سوریه ضرباتی مهلک وارد آمد، هم از نظر انسانی و هم از نظر اقتصادی و زیر ساخت های آن، اما نتوانستند سوریه را تبدیل به عراق دوم و یا لیبی سوم کنند. این آن نتیجه ایست که متاسفانه بسیاری از ایرانی ها از آن غافل اند و تصور می کردند با سقوط بشار اسد سوریه آباد می شود. آنها سرنوشت قذافی و لیبی ویران شده و فجایعی که در آن کشور جریان دارد را نمی بینند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آذر

 
 

اشتراک گذاری: