ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 آبان ماه  1395

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات اول آبان

2 هزار مسجد در تهران کم است

هر هزار تهرانی، یک مسجد خوبه!

 
 
 
 

۱ - جمهوری اسلامی

 

 - رئیس جمهور : عده ای در قرن ماقبلِ قبل زندگی می کنند.

 - جمهوری اسلامی در سرمقاله خطاب به رئیس جمهور نوشت : یکی از اساسی ترین ضعف های دولت شما آقای رئیس جمهور ، فعال نبودن بخش رسانه ای آن و همینطور مجموعه دفتر ریاست جمهوری است.

 

 ۲ - اطلاعات

 

رئیس جمهور :

 

 - ایران خواستار همزیستی مسالمت آمیز در منطقه و جهان است.

 

 ۳ - کیهان

 

 - امام جمعه تهران :  پیوستن به جامعه جهانی وابستگی ایران زمان قاجار و پهلوی را زنده می کند.

 

۴ - وطن امروز

 

 - حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: مقرر شده است هر ماه ۵ تا ۱۰ مسجد در سطح شهر تهران احداث شود. در حال حاضر ۲ هزار مسجد در سطح شهر تهران فعالیت می کنند اما این تعداد مسجد پاسخگوی نیازهای شهر تهران نیستند. سرانه مطلوب مسجد وجود یک مسجد برای هر یک هزار نفر است.

 

۵ - دنیای اقتصاد

 

 - مهندس محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد:  هر شهروند  به طور متوسط سالی ۳ تا ۵ میلیون تومان به شهرداری پرداخت می کند و به عبارتی، یک خانواده ۵ نفره به طور متوسط سالانه ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان به شهرداری حق شارژ می پردازد.

 

 ۶ – رسالت

 

 - آل اسحاق عضو مؤتلفه اتاق بازرگانی گفت: اگر با تک نرخی کردن نرخ ارز، نرخ ارز رسمی(دولتی) به بازار نزدیک شود بهتر است.

 

۷ – ایران

 

 - باهنر گفت: بعد از قطعی شدن عدم حضور احمدی نژاد در انتخابات، یواش یواش برخی سر و گوش شان می جنبد که به میدان بیایند و بگویند "اگر او نیست، ما هستیم". من فکر می کنم اگر احمدی نژاد با منع رهبری روبرو نمی شد در صحنه انتخابات حاضر میشد.

 

 ۸ – آفتاب

 

 - عبدالله رمضان زاده (سخنگوی دولت خاتمی) در گفتگو با آفتاب گفت: باید بدون هیچ قید و شرطی از روحانی در اردیبهشت ۹۶ حمایت کرد. مطمئنم روحانی مجددا رئیس جمهور می شود. عارف در ریاست فراکسیون امید بسیار خوب عمل کرده است. هرچه بگویید از احمدی نژاد بر می آید اما چون خودش بیش از دیگران به عملکرد خود و تیمش و همینطور ضربه ای که با هم به کشور به خصوص اقتصاد ملی وارد ساختند واقف است جرأت ورود به انتخابات را نداشت. من در چند مصاحبه خود، اقای احمدی نژاد را تشویق کردم که بیاید و از همین روی خوشحال میشدم که بیاید و پاسخگوی مجموع عملکرد خود و همفکرانش باشد. فکر می کردم فرصت بسیار مناسبی است برای بازخوانی یک پرونده سیاه در تاریخ کشور. اصولگرایان امروز برای ماندن در قدرت دست و پا می زنند. من شاخصه ای به عنوان اصولگرایی نمی یابم که بگویم مبنای اصولگرایی چیست. اقای حسینیان جبهه پایداری است؟  سعید جلیلی است؟ یا  احمدی نژاد، قالیباف، یا محسن رضایی است؟ کدامیک از اینهاست؟ اصلا یک نفر از میان خودشان بیاید و بگوید که وجه مشترکشان چیست؟

 

۹ – ارمان

 

 - داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس: قاچاقچیان و واردکنندگان مواد مخدر یا اشخاصی که منابع مالی انها از فساد به وجود امده است سعی دارند به هر طریقی از کاندیدهای خودشان حمایت کنند تا از این راه به قدرت و صحنه سیاسی نفوذ پیدا کنند !

 - کشورهای اروپای غربی و اروپای مرکزی گرایش شان به هیلاری کلینتون است اما کشورهایی مانند چین و روسیه تمایل بیشتری به جمهوری خواهان دارند. این قضیه در رابطه با ایران هم صادق است. سیاست های کلینتون منافع ایران را تهدید می کند.

 - سوء استفاده از کارت های بازرگانی همچنان ادامه دارد. این بار سوء استفاده ۸ میلیون دلاری از کارت بازرگانی یک خانم از طریق گمرکات جنوب کشور، با توجه به انکه صاحب اصلی کارت با دریافت مبلغ ناچیز کارت را در اختیار غیر قرار داده و توان مالی چندانی ندارد در عمل ضرر سنگین مالیاتی به دولت وارد کرده است. لازم است اتاق بازرگانی در این رابطه پاسخگو باشد. صاحب این کارت به مراجع قانونی مراجعه و شکایت کرده است و در همین رابطه تعدادی از افراد سودجو در پی شکایت شخص مزبور توسط پلیس دستگیر شدند.

 

۱۰ – شرق

 

 - محسن سرخو عضو شورای شهر تهران به شرق گفت: ۲۰ کشته و زخمی حاصل فرونشست زمین در تهران است. وی از ارتباط مستقیم تونل های مترو با فرونشست های سریالی خبر داد.

 

۱۱ – اعتماد

 

- سید حسن خمینی: کسی که سر مردم کلاه می گذارد، در بلند مدت ضرر خواهد دید.

 

۱۲ – همشهری

 

 - قالیباف: شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" بزرگترین خیانت به ایران بود

 

۱۳ - جام جم

 

 - محمد رضا باهنر: دولت همه تخم مرغ ها را در سبد برجام گذاشت.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 آبان

 
 

اشتراک گذاری: